دستور استاندار به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال
استاندار گیلان پرداخت تسهیلات حمایتی دولت را اقدامی در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا خواند و گفت: خوشبختانه در پرداخت تسهیلات کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، گیلان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 03 December 2020

ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که ۲۳ مدیر دستگاه اجرایی نیز به‌صورت ارتباط تصویری در جلسه حضور داشتند با اشاره به اثرات مخرب کرونا بر اقتصاد و اشتغال اظهار کرد: بخشی از مشاغل و خدمات به‌ویژه در حوزه گردشگری با شیوع کرونا دچار آسیب شدند که لازم است در جهت حل مشکلات واحدهای فعال در این بخش و بیکاری موقت شاغلان آن، اقداماتی مؤثر صورت گیرد.

وی پرداخت تسهیلات حمایتی دولت را اقدامی در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا خواند و افزود: خوشبختانه در پرداخت تسهیلات کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، گیلان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در تحقق این مهم تلاش و هم‌افزایی فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نقش مؤثری داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ۸۹ درصد از تسهیلات مذکور در استان جذب‌شده، به تعدادی از پرونده‌های باقیمانده نزد بانک‌ها اشاره و تأکید کرد که هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت تسهیلات این تعداد اقدام شود. 

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی برای حل مشکلات حوزه تولید و توسعه اشتغال بیان کرد: لازم است بانک‌های عامل، موضوع تخصیص اعتبارات مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت برقراری پیوند حلقه‌های مفقوده بین شاغلان مشاغل خانگی و واحدهای پشتیبان، به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری و گسترش فضای کسب‌وکار اشاره کرد و افزود: باید پیگیری‌های لازم در جهت تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش و نیز رفع موانع فعالیت پشتیبان‌ها صورت گیرد.

زارع ثبت دقیق اشتغال ایجادشده استان در سامانه رصد وزارت کار و راستی آزمایی آن را امری مهم خواند و گفت: پایش مستمر بنگاه‌های اقتصادی از سوی دستگاه‌ها و جلوگیری از تشکیل بحران کارگری با ارائه سازوکار قانونی، یک ضرورت است.

به گفته استاندار گیلان، استقرار دبیرخانه اوراسیا در گیلان و تمرکز بر روی صادرات و بازاریابی محصول به‌ویژه در این اتحادیه اقتصادی، بنادر صادراتی و نیز فعالان بخش خصوصی استان از ظرفیت‌های ارزشمندی به شمار می‌آیند که باید نسبت به بهره‌گیری مطلوب از آن‌ها گام برداشت.

وی با اشاره به رشد صادرات محصولات کشاورزی گیلان و افزایش سهم صادراتی استان از ۹ و هفت‌دهم درصد در سال ۱۳۹۰ به ۲۰ و شش‌دهم درصد در سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: ضمن کیفی سازی جریان تولید، باید به موضوعاتی همچون توسعه صنایع تکمیلی، تبدیلی و بسته‌بندی و نیز برندسازی که ارتقا ارزش‌افزوده را به دنبال دارد، توجه کرد. 

زارع برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را موضوعی مهم خواند و بر لزوم شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان به‌ویژه کالا و خدمات انحصاری تأکید کرد.

استاندار گیلان فعال‌سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را در مسیر خودکفایی اقتصادی استان و توسعه فضای کسب‌وکار از الزامات دانست و تصریح کرد: باید با رویکرد نقشه راه صادرات به‌ویژه به مقصد اوراسیا، بکوشیم امنیت سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها، تقویت و از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف دعوت به عمل آید.

به گزارش فارس، در این جلسه گزارش‌هایی از وضعیت اقتصادی استان از سوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، آخرین وضعیت جذب تسهیلات اشتغال خانگی و تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار