۴۱۸ تن کالا «چمدانی» صادر شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی صادرات استان گیلان گفت: ۴۱۸ تن از این میزان صادرات به‌صورت چمدانی انجام شد.
کد خبر: ۹۲۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 01 December 2020

فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته در مجموع 637‌ هزار و 558 تن کالا به ارزش 394 میلیون دلار از استان گیلان صادر شد که این میزان نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی 36 درصد و ارزش دلاری 51 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان عمده کالاهای صادر شده از استان را شامل محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و تولیدات پلاستیکی دانست و بیان کرد: این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان صادر شده است.

وی با اشاره به واردات استان گیلان طی این مدت گفت: در مدت مذکور یک میلیون و 133 هزار و 17 تن کالا شامل اقلام اساسی به ارزش تقریبی 580 میلیون دلار محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و قطعات آن از گمرکات استان به کشور وارد شده که از لحاظ ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی 44 درصد افزایش دارد.

دلق‌پوش عمده کالاهای وارد شده در سال 99 به استان گیلان را کالاهای اساسی همچون غلات، نهادهای دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا و خمیر کاغذ عنوان و بیان کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و آکوادور به استان گیلان وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه گمرکات گیلان از گمرکات پیشرفته در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده و به‌علت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: در هشت ماه گذشته افزون بر 418 تن کالا به ارزش یک میلیون و 673 هزار و 520 دلار به‌صورت چمدانی از گمرکات استان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار