در جریان سفر ‌رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان گیلان از ۲۶ داروی جدید تولیدشده توسط این ستاد رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 28 October 2020

 محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ‌با حضور در مجموعه سبحان آنکولوژی و سبحان دارو ، ضمن بازدید از خط تولید داروی ضدکرونایی رمدسیویر‌، از 26 داروی جدید این مجموعه‌های وابسته به ستاد رونمایی کرد.

وی در حاشیه این مراسم از تولید یک داروی کمیاب در کشور توسط ستاد خبر داد و افزود: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه ‌تا سال آینده خط تولید "انسولین" ایرانی را در مجموعه دارویی ستاد راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به رونمایی از داروهای جدید این مجموعه افزود: ‌از 26 داروی جدید رونمایی کردیم که اغلب در حوزه درمان سرطان هستند.

وی با اشاره به نقش ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه تامین دارو در کشور گفت: ستاد اجرایی در نقاطی که استکبار قصد ضربه زدن به نظام را دارد وارد شده که این مسئله استکبار را کلافه کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام سبحان آنکولوژی را قرارگاه ساخت دارو در کشور معرفی کرد و گفت: سبحان آنکولوژی جزو قرارگاه‌های مهم در مقابله با تحریم دارویی آمریکاست و کارهای غیر قابل تصوری در این شرکت رخ داده که اوج آن ساخت دارو ضدکرونایی رمدسیویر بوده است.

مخبر با اشاره‌ به طی‌شدن هفت مسیر برای ساخت واکسن کرونا توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ساخت واکسن کرونا در ستاد اجرایی  در حال پیش‌روی است که 6 مسیر آن در دنیا هم وجود دارد ولی یک مسیر مخصوص جمهوری اسلامی ایران و مسیر انحصاری است.

وی افزود: 6 سال است در ستاد اجرایی فرمان امام یک ریال به قیمت داروهای تولیدی‌مان  اضافه نکردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار