سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی از اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان خبر داد و گفت : این طرح با هدف صیانت از نیروی کار بر اساس سیاست های کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 28 October 2020

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی از اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان خبر داد و گفت : این طرح با هدف صیانت از نیروی کار بر اساس سیاست های کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه اجرا می شود.
معصومه رمضان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در این طرح علاوه بر ارتقای بهره وری نیروی کار، شاخص های فرهنگی و اجتماعی کارگران و کارفرمایان نیز افزایش می یابد.  
وی ایجاد تعادل در بازار کار،  فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش مهم و حایز اهمیت روابط کارگر - کارفرمایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
وی تاکید کرد: این طرح به منظور افزایش فرآیند جذب و اشتغال دانش آموختگان و ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و کسب و کار برگزار می شود و تمهیداتی توسط وزارت رفاه اندیشیده شده که به واسطه آن بستر مناسب برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان فراهم شود.   
رمضان زاده خاطر نشان کرد : فارغ التحصیلان می توانند با ثبت نام در طرح کارورزی به یادگیری و کسب تجربه در زمینه شغلی مورد نظر خود بپردازند.
وی متذکر شد : در فاز نخست این طرح، کارورز طی سه ماه از طرف دولت بیمه مدنی (حوادث) بوده و مبالغی تحت عنوان ایاب و ذهاب دریافت می کند. این مبالغ برای فارغ التحصیلان کارشناسی۵۰۰هزار تومان کارشناسی ارشد ۶۰۰هزار تومان و دکتری ۷۰۰ هزار تومان است.  
وی اظهار داشت : چنانچه شرایط همکاری و جذب بین کارورز و کارفرما مهیا باشد در  فاز دوم طرح، کارفرما به مدت ۲۱ ماه از مشوق بیمه ای سهم کارفرما برخوردار می شود و ازپرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف می شود. سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از طرح کارورز معادل حداکثر ۵۰ درصد میانگین نیروی کاربیمه شده طی ۱۲ ماه منتهی موقع ثبت نام در سامانه می باشد.  
وی افزود : برای استفاده از این ظرفیت قانونی، کارفرمایانی که دارای کد کارگاهی هستند به ازای هر دو بیمه شده می توانند یک کارورز جذب نمایند.  
رمضانزاده تاکید کرد :متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه کارورزی مراجعه و در قسمت پیش ثبت نام واحد پذیرنده ثبت نام نمایند و در صورت هرگونه ابهام یا اشکال در فرآیند ثبت نام می توانند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: افراد حائز شرایط می توانند با مراجعه به سامانه اختصاصی طرح کارورزی به آدرس https://karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
شهرستان انزلی در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار