بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس گیلان هم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 27 October 2020
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در این مراسم با بیان اینکه شعار این دوره از انتخابات شورا با عنوان "طلایه داران گام دوم انقلاب" است گفت: توانمندسازی، تقویت مهارتهای اجتماعی و مدنی دانش آموزان، داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران از ویژگی های تاثیر گذار شورای دانش آموزی است.
 
جمیل غریب افزود: این دوره از انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر شبکه شاد الکترونیکی و در مدارس با تعداد کم دانش آموزان، حضوری برگزار می شود. 
 
وی تصریح کرد: بیش از ۳۶۸هزار دانش آموز گیلان در ۳هزار و ۸۲۷واحد آموزشی امروز در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت می کنند.
 
جمیل غریب با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا حق رای دارند گفت: دانش آموزان در مدارس ابتدایی تا ۱۰۰دانش آموز می توانند ۵عضو اصلی و در مدارس بیشتر از ۱۵۰ دانش آموز ۷تا۹ عضو اصلی انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: در مدارس متوسطه اول و دوم هم تا ۲۵۰دانش آموز ۵عضو اصلی از ۲۵۰تا۵۵۰ دانش آموز ۷تا۹ نفر اعضای اصلی و ۲نفر هم علی البدل انتخاب می شود.
 
جمیل غریب با بیان اینکه دانش آموزان تا ساعت اداری فردا فرصت دارند در انتخابات شرکت کنند گفت: برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پایبندی به رعایت قوانین مدرسه از جمله شرایط داوطلبان برای عضویت در شورای دانش‌آموزی ست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار