رئیس‌کل دادگستری استان گیلان آب‌بندان‌ها را مهم‌ترین زیستگاه پرندگان مهاجر دانست و گفت: بر اساس تصمیم گرفته‌شده هرگونه شکار در آب‌بندان های ممنوع بوده و اداره کل محیط‌زیست امسال هیچ‌گونه مجوز شکاری را صادر نکرده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 27 October 2020

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تالاب بندر انزلی یکی از سرمایه‌های ملی در کشور است، اظهار کرد: یکی از معضلات تالاب بندر انزلی مسئله گسترش گیاهان سنبل آبی بوده و باید از تمام ظرفیت‌های علمی و عملیاتی برای مقابله با این گیاه استفاده شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جلوگیری از گسترش گیاه سنبل آبی گفت: گیاه سنبل آبی بسیار برای زیست محیط تالاب مضر بوده و باید با استفاده از روش‌های دستی و مکانیکی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی به رفع گسترش این گیاه کمک کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان آب‌بندان ها را مهم‌ترین زیستگاه پرندگان مهاجر دانست و بیان کرد: بر اساس تصمیم گرفته‌شده هرگونه شکار در آب‌بندان های ممنوع بوده و اداره کل محیط‌زیست امسال هیچ‌گونه مجوز شکاری را صادر نکرده است.

خلیلی با اذعان به اینکه حفاظت از تالاب بندر انزلی یک‌ وظیفه مهم در استان گیلان است، تصریح کرد: این تالاب هرساله پذیرای بسیاری از گردشگران بوده و بسیار برای اقتصاد استان مفید و مثمر ثمر است لذا از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای احیا تالاب انزلی باید استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار