معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی سد پلرود گفت: امسال ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه اسلامی و نقدی به این طرح اختصاص داده شد.
کد خبر: ۹۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 27 October 2020

هادی پاک زاد  روز  سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تسریع در آبگیری سد پلرود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  منعقد شده  که از این مبلغ  تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است .

وی اضافه کرد: از  این میزان اعتبار اختصاص یافته  ،  ۵۰۰ میلیارد ریال آن بصورت اسناد خزانه اسلامی از آبان ماه سالجاری قابل هزینه می باشد و ۴۰۰ میلیارد ریال آن  هنوز وصول نشده است .
 وی به ویژگی های این سد نیز اشاره و بیان کرد:  احداث  این سد از نوع خاکی و نفوذ ناپذیر( gc)  با ارتفاع یکصد متر و حجم ۱۳۲ میلیون مترمکعب و  با حجم تنظیم سالیانه ۲۰۵ میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.
پاک زاد  تنظیم آب رودخانه و استفاده از آن برای تامین نیاز آبی ۳۳ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی منطقه شامل  ۲۰ هزار و ۵۳۹ هکتار شالیزار و ۱۲ هزار و ۹۸۶ هکتار باغ های چای  و تامین نیاز آب شرب هشت شهر لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله ، واجارگاه و رحیم آباد  در شرق استان به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب را  از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
معاون برنامه ریزی  شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت: همچنین احداث ۲ واحد نیروگاه هشت مگاواتی با استفاده از  آب این سد برای تولید انرژی سالیانه ۷۰ گیگا وات ساعت  از دیگر اهداف ساخت این سد است .
 شایان ذکر است ، در صورت تامین اعتبار منابع مالی مورد نیاز سد پلرود تا بهار سال آینده آبگیری آزمایشی می شود . علاوه بر این سد ، چند سد بتنی دیگر از جمله سدهای شفارود ،لاسک و دیورش  با پیشرفت های فیزیکی متفاوت و همچنین هفت سد لاستیکی در استان گیلان در حال ساخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار