رشد ۲۵ درصدی صادرات کالا از مرز آستارا؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از رشد ۲۵ درصدی صادرات کالا از مرز آستارا خبر داد و گفت: امسال ترانزیت ورودی گیلان افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 13 October 2020

فریبرز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، صادرات کالا و محصولات از مرز آستارا در سال 99 را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ترانزیت ورودی گیلان افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: صادرات کالا از مرز آستارا در شش ماهه نخست سال 99 چیزی حدود 25 درصد رشد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اینکه اقلامی نظیر میوه و تره‌بار از جمله عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در 6 ماهه نخست امسال بوده است عنوان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و پس از تمهیدات انجام شده علاوه بر حوزه صادرات کالا، گمرکات بندرانزلی و آستارا در بخش ترانزیت کالاها نیز فعال بوده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه از مجموع کالاهای ترانزیت شده گیلان چیزی حدود 38 هزار و 922 تن از مرز آستارا و 16هزار و 676 تن هم از مرز انزلی در شش ماهه نخست امسال ترانزیت شده است تصریح کرد: مرز آستارا در زمان اوج شیوع کرونا فعال بود و فرآیند واردات و صادرات کالاها و محموله‌ها در آن بی‌وقفه انجام شد.

وی در تشریح مقدار کالاهای ترانزیت شده ورودی به گیلان و خروجی از استان نیز آماری ارائه داد و با تأکید بر اینکه در شش ماهه نخست سال 99 در ترانزیت ورودی استان یک درصد افزایش و در ترانزیت خروجی از استان هم شاهد کاهش بودیم خاطرنشان کرد: آرد و چای از عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده در مدت شش ماهه امسال هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان فعالیت 4 شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و 120 نمایندگی‌ شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون این اداره کل اقدامات گسترده‌ای را در حوزه ضدعفونی کردن پایانه‌های حمل کالا و بار و مسافر انجام داده است.

مرادی توزیع لاستیک با قیمت مصوب دولتی را از دیگر اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و بارش بسیار زیاد باران و برف در گیلان، عملیات نگهداری و حفظ راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان فرآیندی بسیار سنگین و مهم محسوب می‌شود.

وی گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان گیلان را که موجب تسریع در آسیب به راه‌ها می‌شود را متذکر شد و با بیان اینکه در موعد تعطیلات مسافران زیادی وارد گیلان می‌شوند افزود: در سیلاب اخیری که در شهرستان تالش به وقوع پیوست سیلاب به راه‌ها و ابنیه فنی در تالش خسارات بسیار زیادی وارد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه در جریان سیلی که در سال‌های 97 و 98 در استان اتفاق افتاد نیز آسیب‌های زیادی به پل‌ها، ابنیه فنی و راه‌های دسترسی وارد شد خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اعتباراتی که به آن تخصیص داده می‌شود خسارت‌های وارده را برطرف می‌سازد.

مرادی از خسارت 51 میلیارد تومانی به راه‌ها و ابنیه فنی در شهرستان تالش در پی وقوع سیلاب خبر داد و با بیان اینکه راهداری در راستای به روز کردن تجهیزات خود جهت افزایش سطح خدمات‌رسانی به مردم اقداماتی را انجام می‌دهد اظهار داشت: تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری گیلان فرسوده هستند و نیاز به نوین‌سازی و به‌روزرسانی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار