مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: این استان با پرداخت ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا مقام دوم کشور را در پرداخت این تسهیلات دارد.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 13 October 2020

عباس علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تا کنون برای ۴۶ هزار و ۱۰۰ درخواست استفاده از تسهیلات برای دارندگان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرونده تشکیل شده که مجموع تسهیلات این تعداد پرونده رقمی معادل ۴۳۰ میلیارد تومان است که ۲۵۵ میلیارد تومان از این میزان را تا کنون بانک های عامل استان پرداخت کرده اند.

وی تصریح کرد: شهرستانهای تالش با ۷۲ درصد، سیاهکل با ۷۱ درصد و  املش ۶۸ درصد رتبه اول تا سوم را از لحاظ بیشترین میزان تسهیلات پرداختی دارند  و شهرستان های لنگرود  با۵۳ درصد، رودسر ۵۰ درصد و آستانه اشرفیه با ۴۸ درصد کمترین پرداختی را  در استان داشته اند.  

وی با بیان اینکه بیشترین پرداخت تسهیلات کرونا در بین بانک های عامل استان مربوط به بانک ملی با  ۹۲ میلیارد تومان، بانک صادرات ۳۷ میلیارد تومان و سپه با ۲۹ میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: در این میان از تسهیلات درخواست شده از بانک های عامل بیشترین تحقق مربوط به بانک سینا با ۹۲ درصد، موسسه ملل ۸۰ درصد و  بانک صادرات ۷۷ درصد بوده است.

به گزارش ایرنا؛ تسهیلات پرداختی به آسیب دیدگان کرونا به ۱۴ رسته شغلی اختصاص دارد که ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط در دو مرحله بیمه شدگان و غیر بیمه شدگان انجام می شود.

دولت به ازای هر کارفرما که به صورت خویش فرماست مبلغ شش میلیون تومان و به ازای شغل هایی که به صورت غیر رسمی و بیمه ای کار انجام می دهند، هشت میلیون تومان پیش بینی کرده است.
همچنین در مرحله مشاغل آسیب دیده برای واحدهایی که بر اساس پروتکل های مشخص شده از سوی  دولت موظف به تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند برای هر شغل بیمه ای ۱۶ میلیون تومان اما برای شغل های متاثر از کرونا که خود واحدهایشان را تعطیل کرده بودند ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته است.  برای مشاغلی همچون رانندگان که به صورت خویش فرما کار می کنند نیز ۶ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار