نماینده ولی‌فقیه در گیلان:
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ضرورت تولید کالاهای صادرات‌محور گفت: «اقتصاد دریایی» عامل موثری در ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۹۰۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 11 October 2020

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای معاونان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی شرط تحقق جهش تولید را روی آوردن به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و جهش تولید لازم و ملزوم یکدیگر هستند و مسئولان باید در اقدامات و فعالیت‌های خود به این موضوع مهم توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی باید در راستای تولید فعالیت کند بیان کرد: باید از ظرفیت‌های این منطقه در جهت افزایش صادرات کالا استفاده کنیم و برای این منظور ایجاد ساختار نظام‌مند برای سامان دادن به تولید در سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات فنی و مهندسی خاطرنشان کرد: رونق اقتصاد کشور در گرو افزایش صادرات است و در گیلان نیز با توجه به وجود دریا باید به صادرات دریامحور بیشتر توجه شود زیرا علاوه بر اقتصاد در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

آیت‌الله فلاحتی مهم‌ترین اصل در صادرات را بازاریابی عنوان کرد و ابراز داشت: موفقیت در بازارهای جهانی نیازمند داشتن بازاریابی به روش درست و به‌روز است و رونق صادرات از این طریق موجب عرضه فناوری کشورمان می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بازارهای آسیای میانه مقصد خوبی برای صادرات تولیدات کشاورزی و صنعتی گیلان است گفت: تولیدکنندگان و به‌ویژه سازمان منطقه آزاد انزلی باید رویکرد خود را به‌سمت تولید کالاهای صادرات محور سوق دهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در صادرات، عرضه و ورود و خروج کالاها باید مسائل شرعی و دینی مورد توجه قرار گیرد افزود: توجه به مسائل فرهنگی و جایگاه ایران اسلامی در کنار فعالیت‌های تولیدی و صادراتی نیز بسیار مهم است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بسته‌بندی محصولات در بازارهای جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در تراز تولید محسوب می‌شود بیان کرد: برندسازی و مدیریت درست بخش‌ها در موفقیت یک مجموعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند لذا باید به این موضوع مهم توجه داشت.

آیت‌الله فلاحتی رمز یک مدیریت موفق را فراهم کردن بستر برای افزایش صادرات دانست و خاطرنشان کرد: مدیران منطقه آزاد انزلی باید تلاش کنند که زمینه صادرات کالاهای داخلی به‌ویژه تولیدات صنعتی و کشاورزی گیلان را از این منطقه فراهم کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تشویق صادرکنندگان و افزایش صادرات موجب اشتغالزایی و در نهایت جهش تولید می‌شود گفت: یکی از موانع توسعه منطقه آزاد انزلی کمبود زمین در استان است اما مسئولان منطقه باید با مدیریت منابع موجود به اهداف تعیین شده برسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان همچنین از مجتمع بندری کاسپین و واحد تولیدی پوشاک سرزمین شاد نیز بازدید کرد و اظهار داشت: لباس‌های تولید شده در منطقه آزاد انزلی از حیث طراحی و دوخت چیزی کمتر از مشابه خارجی ندارد و در برخی موارد حتی بهتر نیز است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین دروازه اروپای شرقی محسوب می‌شود عنوان داشت: این منطقه تجاری علاوه بر ارتباط با کشورهای آسیای میانه و قفقاز می‌تواند در صادرات کالا به اروپای شرقی و آسیای میانه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار