کد خبر: ۹۰۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 11 October 2020

ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند، اظهار کرد: متأسفانه روزهای گذشته شاهد افزایش آمار و ابتلای گیلانیان به کرونا هستیم به‌گونه‌ای که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ بیمار جدید در مراکز بیمارستانی ما بستری‌شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش بیماران ترخیصی روزانه، افزود: به دنبال افزایش مبتلایان، تعداد بیماران در بخش‌های ICU  افزایش و میزان ترخیصی‌ها به‌واسطه وخامت حال بیماران کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مسافرت‌های اخیر در گیلان و گلایه از ادامه‌دار بودن این روند در استان، گفت: در حال حاضر عده‌ای از بیماران بستری در مراکز بیمارستانی گیلان مسافر هستند که تعدادی از  آن‌ها به‌محض رسیدن به استان بستری‌شده‌اند.

سالاری با اشاره به خستگی کادر درمان ازجمله در بخش‌های کرونایی، خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم تعطیلی‌ها در برخی از استان‌های کشور ازجمله تهران احتمال ادامه مسافرت‌ها به گیلان ممکن است درحالی‌که کادر درمان استان به‌شدت خسته است.

وی از افزایش بیماران مبتلابه کرونا در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر متوسط دوره کمون کرونا ۶ روز است که درنتیجه بعد از یک هفته به اوج مبتلایان ناشی از مسافرت‌های هفته اخیر می‌رسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهم‌ترین عامل در پیشگیری از کرونا ویروس را همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مردم باید از حضور در اجتماعات پرهیز، از ماسک استفاده کنند و مرتب دست خود را بشویند.

سالاری از عادی انگاری برخی‌ها در تجمعات به دشت گله کرد و افزود: ویروس کرونا به‌شدت فعال است اما تعجب می‌کنم که چگونه در این شرایط همچنان برخی‌ها ازجمله سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای شرایط را عادی می‌پندارند و در تمامی اماکن و تجمعات حضور دارند.

وی با انتقاد از مشارکت کمتر از ۴۰ درصدی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: درگذشته بیش از ۸۰ درصد گیلانیان دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کردند اما اکنون میزان مشارکت شهروندان گیلانی درزمینه ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش‌یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار