کد خبر: ۹۰۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 10 October 2020

رئیس اداره بهزیستی آستارا روز شنبه با حضور در محل زندگی دو نفر از کودکان تحت حمایت در بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: ۳۶ کودک بی سرپرست تحت پوشش این اداره هستند و ماهانه برای هر کدام از آنها به طور ثابت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می شود.

فریبرز خورشیدی افزود: علاوه بر پرداخت نقدی، این قبیل کودکان تا رفتن به دانشگاه یا خدمت سربازی از خدمات و حمایت های موردی بهزیستی نیز بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: برخی از کودکان تحت پوشش را به تناسب توانمندی و استعداد فردی، برای حرفه و مهارت آموزی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی کرده ایم و هزینه آموزش آنها را نیز پرداخت می کنیم.

او بیان کرد: تعدادی از دختران بی سرپرست که به سن قانونی رسیده اند را برای آموزش خیاطی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی کرده ایم و هزینه آموزش آنها نیز بر عهده بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی آستارا اهدای ۲ فقره جهیزیه ظرف یکسال گذشته و همچنین جذب خیر برای توسعه حمایت های مالی از جامعه هدف را، از دیگر خدمات این اداره به دختران و پسران بی سرپرست اعلام کرد.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این بازدید گفت: بهزیستی یکی از مهمترین نهادهای حمایتی از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه است و از خیران و نیکوکاران انتظار می رود همکاری ها و همراهی های خود را با این اداره افزایش دهند.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی این شهرستان، حدود ۷۰۰ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار