به مناسبت روز ملی روستا طرح اقامتگاه بومگردی عموناصر و ۱۱ طرح دیگر در گیلان با حمایت صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 06 October 2020

به مناسبت روز ملی روستا طرح اقامتگاه بومگردی عموناصر و ۱۱ طرح دیگر در گیلان با حمایت صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

این اقامتگاه با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با قابلیت ایجاد اشتغال برای ۴ نفر در روستای استخرگاه شهرستان رودبار توسط مرتضی شهبازی مدیریت صندوق کارآفرینی استان گیلان به عنوان نمونه ای از طرحهای اشتغال روستایی صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

این طرح به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرتضی شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان در آیین افتتاحیه طرح های اشتغال روستایی با ذکر این نکته که عمده فعالیت صندوق کارآفرینی امید معطوف به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است خاطر نشان کرد طی دوسال اخیر حدود ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاهای گیلان پرداخت شده است.

شهبازی در ادامه از هدف گذاری چهارده روستا در گیلان برای اجرای طرح روستای بدون بیکار خبر داد و افزود اجرای طرح در هشت روستا مصوب شده که در ماههای آینده کلید خواهد خورد.

مدیر صندوق کارآفرینی گیلان در ادامه از صندوق های خرد محلی سخن به میان آورد و توانمندسازی و حمایت از زنان روستایی کم درآمد را از مزیت های این طرح عنوان کرد. وی همچنین تجمیع پس اندازهای غیر مولد روستاییان و افزایش سطح مهارت و اشتغال روستاییان را از جمله اهداف صندوق اعتبارات خرد روستایی برشمرد و خاطر نشان کرد ۲۳۵ روستا در گیلان برای استفاده از این حمایت ها برگزیده شده اند.

شهبازی اهم وظایف صندوق کارآفرینی امید را ایجاد اشتغال در حوزه های گردشگری و صنایع تبدیلی کشاورزی عنوان کرد و افزود بالغ بر ۷۰ درصد خانه های بوم گردی استان از حمایت صندوق کارآفرینی امید برخوردار شده اند که تعداد قابل توجهی از آنها افتتاح و مابقی در مراحل تکمیل طرح هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار