معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یکی از آسیب های گردشگری استان را خانه مسافرهای غیر مجاز دانست و اعلام کرد : این مراکز اقامتی غیر مجاز به شیوه جدید ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۹۰۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 06 October 2020

حمیدرضا آذرپور روزسه شنبه افزود: بیش از سه هزار خانه مسافر غیر مجاز در استان شناسایی شده اند که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ خانه مسافر ساماندهی شده اند.
وی با بیان آسیب های اجتماعی و اقتصادی خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح استان از برنامه های در دست اقدام در خصوص ساماندهی خانه های مسافر خبر داد و گفت: مراحل شناسایی و برنامه ریزی طرح ساماندهی این واحدها انجام شده است و پس از هماهنگی با دستگاه های ذی ربط به اجرا خواهد رسید.

وی اظهار داشت: خانه مسافرهای غیرمجاز با اسکان گردشگران در شرایط خلاف مقررات، رعایت نکردن بهداشت، نداشتن تعرفه و بروز مشکلات انتظامی و اخلاقی معضلی برای گردشگری استان محسوب می‌شود؛  اقدامات پراکنده در زمینه رفع این معضل کارساز نیست و باید تعامل ارگان‌های ذیربط در این زمینه بصورت منسجم انجام شود.

آذرپور با بیان اینکه شیوه جدید ساماندهی این مجموعه ها در حال گذراندن مراحل پایانی دریافت مجوز است و نحوه ساماندهی متعاقبا اعلام می شود، بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری توجه به اشتغال پایدار در استان است که متناسب با ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صنعت گردشگری و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.

۱۶ رسته گردشگری در قالب ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی  فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار