کد خبر: ۹۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 30 September 2020

 

فرماندار تالش: مهار رودخانه‌ها نیازمند دیواره‌سازی و آبخیزداری است

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش گفت: بیش از ۳۳ درصد رودخانه‌های استان گیلان در این شهرستان جریان دارند و جریان تند بیشتر آنها از مناطق کوهستانی به سمت جلگه از دلایل طغیان و خسارات آنهاست و باید برای ایمن‌سازی رودخانه‌ها دیواره‌سازی و طرح‌های آبخیزداری اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی عصر سه شنبه در هشتمین جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش اظهار کرد: دیواره سازی و اجرای طرح های آبخیزداری در مسیر رودخانه های خروشان نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: ماشین آلات بخش عمرانی شهرستان تالش بخصوص در حوزه راهداری نیز بیش از ۲۸  سال عمر دارند و برای نوسازی و تجهیز آنها باید اعتبار لازم تامین شود.

مهدوی ادامه داد: در بیش از ۱۶ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان تالش ۱۲۰ سردهنه آبیاری اراضی وجود دارد و ۱۰ سردهنه بتنی بوده و حداقل ۵۰ سردهنه اصلی نیازمند پایدارسازی است.

فرماندار تالش از وصل شدن گاز ۱۸ خانوار روستای پی سرای بخش مرکزی خبر داد و گفت: فقط گاز هفت خانوار به علت جابه جایی مسیر جاده قطع است و به زودی مشکل آن خانوارها هم حل خواهد شد.

 مهدوی افزود: ۲۲ محور روستایی و کوهستانی در سیلاب اخیر تخریب و مسدود و برق ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار، آب شرب هزار و ۱۰۰ خانوار و تلفن سه هزار خانوار روستایی قطع شده بود و همه محورها بازگشایی و انشعابات مشترکان وصل شده است.

سیل هفته گذشته تالش به تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت هایی وارد کرد و سبب تخریب چندین منزل مسکونی و مرگ دو هموطن شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار