کد خبر: ۹۰۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 30 September 2020

 

فرماندار: ایجاد منطقه آزاد تجاری در آستارا پیگیری می‌شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: این شهرستان از تمام ظرفیت‌های لازم برای داشتن منطقه آزاد تجاری برخوردار است و این امر در سطوح استانی و ملی با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز سه شنبه در نشست خبری در فرمانداری آستارا اظهار کرد: توجه به منطقه ویژه اقتصادی آستارا ضروری است و تاکنون ۱۰ درصد از ظرفیت این مجموعه اجرایی شده است و مدیران ارشد استان باید برای توسعه زیرساخت های آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: سه مرز دریایی، زمینی و ریلی از ظرفیت های مهم آستاراست اما در صورت بهره مند نشدن، این ظرفیت ها به چالش تبدیل خواهند شد و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌های فرمانداری است و دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی در این زمینه همکاری کنند.

وی اظهار کرد: سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری اهمیت دارد و ورود مشاوران به طرح های گردشگری باعث پیشبرد برنامه های اقتصادی آستارا خواهد شد.

صابر گفت: توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در بخش های مرکزی و لوندویل از رویکردهای فرمانداری است و از همه ظرفیت ها برای پیشبرد امور بهره خواهیم برد.

فرماندار آستارا گفت: رسانه ظرفیتی قدرتمند برای پیشبرد برنامه ‌هاست و مسئولان باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند و راه اندازی کمیته ساماندهی فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم صادرات و واردات و تجارت خارجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار