کد خبر: ۹۰۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 30 September 2020

 

عملیات اجرایی سد عنبران شتاب گرفت

اردبیل - ایرنا - نماینده مجری سد عنبران شهرستان نمین گفت: با ابلاغ اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی به سد عنبران عملیات اجرایی این پروژه شتاب گرفت.

به گزارش ایرنا ، محسن رییسی روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: با اقدام وزارت نیرو در تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مصوب ۳۵۰ میلیارد ریالی، عملیات اجرایی سد جان تازه‌ای گرفته و با تزریق اعتبار در چند روز آینده به پیمانکار، عملیات اجرایی با ظرفیت کامل در بخش‌های مختلف سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی دیوار آب‌بند سد و زیرسازی آن شروع شده و مراحل تکمیل سد با سرعت ادامه می‌یابد.

نماینده مجری سد عنبران با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال احداث است افزود: عملیات اجرایی سد عنبران از مردادماه سال ۹۷ با انتخاب پیمانکار جدید با حجم یک میلیون مترمکعب و با اهداف تامین حق آبه کشاورزی ، تغذیه چاه‌ها و قنوات حاشیه رودخانه عنبران‌چای تا اتصال به قره‌سو و اهداف گردشگری شروع شده و در دومین سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل در سال ۹۸ به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان مورد تصویب قرار گرفته است.

رییسی ادامه داد: در صورت تخصیص بموقع اعتبار مصوب سفر، امکان تکمیل قسمت عمده بدنه سد تا پایان سال جاری وجود دارد.

وی بیان کرد: با تخصیص این اعتبار و با حمایت‌های مستمر مسوولان، عوامل اجرایی شرکت تمام تلاش‌های خود را برای اتمام عملیات اجرایی سد و آبگیری سد در سال ۱۴۰۰ بکار خواهند بست.

شهرستان نمین در شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است ، عنبران یکی از ۲ بخش تابعه نمین می‌باشد.

اهالی بخش عنبران را اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار