کد خبر: ۹۰۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 29 September 2020

 

مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد : بر اساس آخرین آمارها، املش ، رودسر و لاهیجان به ترتیب پیرترین شهرستان های ایران است.

 
3 شهرستان گیلان، پیرترین شهرستان های ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد : گیلان با 288 هزار سالمند در رتبه اول کشور قرار دارد.
 
  • دکتر حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه شاخص سالمندی کشور ۳۶.۸ درصد افزود : گیلان با شاخص سالمندی بیش از 74 درصد و نرخ رشد جمعیت گیلان 4 صدم درصد پیرترین استان کشور است.
 
  • وی سالمندان را به 3 گروه سالمند جوان ، سالمند میانسال و سالمند کهنسال تقسیم کرد و گفت : یک و نیم درصد سالمندان گیلان کهنسال هستند.
 
 
  • مدیرکل بهزیستی گیلان افزود : 4 درصد از جمعیت سالمند گیلان یعنی 14هزار نفر مددجوی بهزیستی هستند.
 
  • دکتر حسین نحوی ‌نژاد با بیان اینکه املش ، رودسر و لاهیجان به ترتیب پیرترین شهرستان های ایران هستند اعلام کرد : تالش ، آستارا و رضوانشهر به ترتیب جوان ‌ترین شهرستان‌ های گیلان هستند.
     
  • وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه رفاهی برای سالمندان کارهای زیادی انجام شده است اما کافی نیست گفت : درصد مناسب سازی فضاهای شهری در سال 96، 26 درصد بود که در حال حاضر به 40 درصد رسیده است اما  همچنان 90 درصد سرویس های بهداشتی عمومی  برای سالمندان نامناسب است.
 
  • مدیرکل بهزیستی گیلان افزود : 900 سالمند گیلانی که بیماری های زمینه ای دارند ، با مراقبت های به موقع در زمان شیوع کرونا سلامتی خودشان را حفظ کردند  و کمترین تلفات را در میان سالمندان داشته ایم.
    گیلان 4 هزار و 320 سالمند بیش از 90 سال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار