کد خبر: ۹۰۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 28 September 2020

 

 

کمبود امکانات لجستکی در پایگاه‌های آتش‌نشانی گیلان؛ تجهیزات فعلی پاسخگوی نیازها نیست

گروه استان‌ها- کمبود امکانات لجستکی و فردی در واحدهای آتش‌نشانی گیلان از جمله مشکلاتی است که در استان وجود دارد و تجهیزات فعلی پاسخگوی نیازها نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رؤسای واحدهای شهرستانی آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی در استان گیلان کمبود امکانات لجستکی و فردی را از جمله مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند اعلام کرده‌اند از طرفی به علت صعب‌العبور بودن برخی مناطق و یا بافت قدیمی شهرها لازم است امکانات بیشتری در اختیار آتش‌نشانی‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت صبح امروز در جمع خبرنگاران از مشکلات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و سایر واحدها در شهرستان‌های گیلان برای تأمین تجهیزات حفاظتی آتش‌نشانان سخن گفت و اظهار داشت: واحدهای آتش‌نشانی برای تأمین تجهیزات حفاظت فردی دچار مشکل هستند.

شهرام مؤمنی در مورد مهم‌ترین چالش‌های پیش رو و مشکلاتی که آتش‌نشانان با آن‌ها مواجه هستند مطالبی بیان داشت و عنوان کرد: برای آتش‌نشانان وقتی صحبت از تجهیزات انفرادی یعنی لباس مقاوم در برابر حریق، کلاه، چراغ قوه، دستگاه تنفسی، دستکش و مانند این‌ها می‌شود به خاطر این است که از جان آنان حفاظت شود.

مؤمنی با بیان اینکه تهیه تجهیزات حفاظت فردی بایستی برای تمامی آتش‌نشانان در اولویت کار قرار بگیرد تصریح کرد: در سازمان آتش‌نشانی رشت با پیگیری‌های مسئولان استانی، حمایت‌های مدیریت شهری و اعضاء شورای شهر این مشکلات در شهر رشت تا حدود زیادی برطرف شده است اما در شهرستان‌ها این مشکلات همچنان وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه تجهیزات حفاظت فردی آتش‌نشانان عمر مفیدی دارند و در طول مدت استفاده مستهلک می‌شوند و نیاز به تعویض فوری دارند ابراز داشت: حتماً باید این دست از تجهیزات جایگزین شوند زیرا جان و امنیت آتش،نشانان به خطر می‌افتد از طرفی تجهیزات فردی بسیار گران‌قیمت بوده و تهیه آن‌ها برای واحدهای آتش‌نشانی دشوار است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی املش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کنار تجهیزات حفاظت فردی آتش‌نشانی، املش به علت نبود و فرسودگی تجهیزات جمعی آتش‌نشانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است اظهار داشت: ما در بحث تجهیزات ایمنی برای عملیات در مناطق صعب‌العبور مشکل داریم و باید در این مورد تدبیری شود. 

پاکیزه از عدم وجود نردبان هیدرولیک در آتش‌نشانی املش سخن گفت و با اشاره به اینکه در بحث امدادی و کمک به مصدومان تصادفات هم به تجهیزات خاصی نیاز داریم عنوان کرد: در حال حاضر آتش‌نشانی املش از این تجهیزات محروم است و همچنین از وجود تجهیزات نجات هم در این شهرستان محروم هستیم و نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فومن نیز در این جلسه وجود قطب‌های گردشگری قلعه رودخان و ماسوله در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در فومن علاوه بر ایستگاه فعلی به یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر هم نیازمندیم زیرا با این همه آثار تاریخی و گردشگری امکانات فعلی منطقه در این بخش محدود است.

امین خوش برش از کمبود تجهیزات حفاظت فردی، امکانات لجستکی و فردی در اداره آتش‌نشانی فومن خبر داد و ضمن درخواست از مسئولان ذیربط برای کمک جهت رفع این مشکلات تصریح کرد: بافت شهر فومن بسیار قدیمی و فرسوده است از طرفی برای خدمات سریع‌تر به مردم باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی را در اختیار داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار