کد خبر: ۹۰۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 28 September 2020

 

مدیرآموزش و پرورش انزلی:زنجیره آموزش نباید گسسته شود

رشت-ایرنا-مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: هدف آموزش و پرورش تداوم و پیوستگی زنجیره آموزش است و با توجه به شیوع ویروس کرونا باید شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که بتوانیم علاوه بر همزیستی با کویید ۱۹ از آموزش نسل های آینده باز نمانیم .

سید حسین دریابکی روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا افزود : حال که وظیفه تعلیم ، تربیت و پرورش نسل های آینده بر عهده وزارت آموزش و پرورش می باشد باید تلاش کنیم این وظیفه خطیر را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی۱۴۰۰- ۹۹ ۱۳ حدود ۲۰ هزار دانش آموز در انزلی ثبت نام کردند ، افزود : آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی همزمان با سراسر کشور از ۱۵ شهریور ماه با توجه به مصوبات ستاد کرونا و شیوه نامه بازگشایی مدارس آموزش را بصورت حضوری ، آنلاین و غیر حضوری آغاز کرد .

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس اختیاری بوده و دانش آموز و اولیاء می توانندد آزادانه در این مورد تصمیم گیری کند ، گفت : در آموزش حضوری دانش آموزان در قالب گروه های چند نفری و در روزها و شیفت های مختلف در کلاس های درس حضور پیدا می کنند .

دریابکی در خصوص نحوه آموزش آنلاین و غیر حضوری نیز گفت : در این روش،  دانش آموزان از طریق سامانه شاد از آموزش غیر حضوری آموزگاران بهره مند می شوند و در نحوه غیر حضوری نیز دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول و دوره دوم متوسطه می توانند با استفاده از شبکه آموزش ، قرآن و شبکه های استانی صدا و سیما به صورت غیر حضوری آموزش ببینند .

وی با اشاره به اینکه مدارس ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از قبیل ضدعفونی کردن فضای آموزشی مدارس هستند ، تصریح کرد: معلمان و دانش آموزان باید در کلاس های درس از ماسک استفاده کنند ، کادر آموزشی از حضور افراد بدون ماسک جلوگیری می کند .

وی حضور مدیران ، پرسنل ، کادر اجرایی و خدماتی در مدارس را الزامی دانست و اظهار داشت : همکارانی که بیماری های خاص و زمینه ای دارند در صورت ارائه گواهی معتبر مورد تائید آموزش و پرورش از حضور در مدارس معاف می باشند .

شهرستان بندرانزلی با قریب ۱۴۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۰ هزار دانش آموز، ۱۴۷ مدرسه شهری ، روستایی ، دولتی و غیر دولتی و حدود یکهزار و ۱۰۰ نفر کادر آموزشی و اداری دارد .  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار