کد خبر: ۹۰۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 28 September 2020

اسدآباد ۶۷ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است

اسدآباد ۶۷ دانش آموز شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده و نکته جالب اینجاست که برخی از این شهدا با یکدیگر در یک عملیات به شهادت رسیدند.

به گزارش عصر همدان، شهرستان اسدآباد نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده که حضور دانش آموزان در عرصه جبهه و جهاد و ایثار زبانزد است.

در این میان اسدآباد ۶۷ دانش آموز شهید کلاس های درس و تحصیل را رها کردند و به کلاس های درس ایثار و شهادت در سنگرهای جبهه های جنگ شتافتند و به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

و اما برخی از شهدای دانش آموز همزمان با هم در برخی از عملیاتها شهید شدند که آنها یاد می کنیم.

۵ تن از این دانش‌اموزان شهید به نام بیژن شفیعی، خسرو آزرمی، محمدرضا فروتن، محمد ورمزیار، محمد همایی رشیدپور در تیرماه سال۶۰ در عملیات آزادسازی قله شنام به فرماندهی حاج احمد متوسلیان شهید شدند و پیکرهای پاکشان در منطقه عملیاتی ماند.

البته در سال ۹۳ بود که بعداز ۳۳ سال انتظار پیکر پاک شهید بیژن شفیعی یکی از آن شهدا به وطن بازگشت.

و اما ۳ تن دیگر از دانش آموزان محمدرضا اسفندیاری، کتابعلی حیدری و علیرضا راشدی در شهریور سال ۶۰ به همراه سردار علیرضا خزاعی فرمانده سپاه اسدآباد و دیگر همرزمانشان (۱۳شهیدعملیات قراویز) به شهادت رسیدند و پیکرهای پاکشان ۱۱ماه در منطقه ماند.

۲ تن از دانش آموزان شهید دیگر یدالله حیدری و مصطفی عطایی در ۲۸ آذرماه سال ۱۳۶۰ در منطقه گیلان غرب عملیات کورک به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در منطقه عملیاتی ماند.

پیکر شهید حیدری پس از یک سال شناسایی شد و برگشت اما پیکر شهید عطائی هنوز هم برنگشته است.

و اما ۴ از تن از دانش آموزان شهید جعفر یعقوبی ، عیسی طائفی زارع ، مجید کرمی، محمد شیری در سال مردادماه سال۶۲ در منطقه عملیاتی پیرانشهر به شهادت رسیدند و تشیع جنازه باشکوهی در شهرمان برای شان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار