کد خبر: ۹۰۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 28 September 2020

 

 

رامین گیلانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۷۶ مرکز جمع آوری شیر وابسته به شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران در گیلان با ظرفیت جمع آوری روزانه بیش از ۱۸۰ تن شیر، ۹۰ تا ۱۲۰ تن از محصول تولیدی دامداران تحت پوشش خود را به طور روزانه دریافت می کند.

وی اظهار داشت: اتحادیه تعاونی های کشاورزی دامداران گیلان در راستای تحقق برنامه های توسعه ای و برای ارتقای سطح عملکرد و ارائه خدمات مناسب به اعضای شبکه گسترده مردمی خود و با هدف تکمیل زنجیره تولید اقدام به خرید و راه اندازی کارخانه لبنیات کرده است.

وی خاطر نشان کرد: کوتاه کردن مسیر تولید به مصرف بدون واسطه گری منجر به افزایش قیمت های تولید از اهداف اصلی راه اندازی کارخانه صنایع لبنی برای اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران گیلان بوده و مهمترین تاثیر آن بازگشت عواید ناشی از فرآوری و ایجاد ارزش افزوده محصول شیر خام به دامداران عضو است.

وی اضافه کرد: با فعالیت مجموعه صنایع لبنی اتحادیه تعاونی دامداران، روزانه حدود ۱۵ تن از شیر دریافتی توسط مراکز جمع آوری شیر تعاونی های دامداران، توسط کارخانه یاد شده با ظرفیت تولید اسمی روزانه ۲۰ تن “با در نظر گرفتن میانگین ضرایب تبدیل محصولات مختلف” قابل فرآوری بوده و به ۱۷ نوع فرآورده های لبنی از جمله شیر پاستوریزه، دوغ، ماست برای بازار مصرف گیلان تبدیل می شود.

۲۰۷ تعاونی فعال تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار