کد خبر: ۹۰۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 27 September 2020

 

 

مدیرکل امور اداری و مالی استانداری گیلان از برداشتن گام موفق این مجموعه در بهره گیری از انرژی خورشیدی به منظور مدیریت مصرف برق خبر داد و گفت: این اقدام می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها در راستای اجرای اصل صرفه جویی و سیاست های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ایرج عاشوری در گفت وگویی با اشاره به اجرای نظام مدیریت سبز، هدف از این مهم را صرفه‌جویی در ادارات و تعمیم این صرفه‌جویی به همه اقشار جامعه دانست وآن را مجموعه ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمری خواند که در سطوح مختلف دستگاه های اجرایی برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی اعمال می شود.

وی با بیان اینکه برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها و وسائط نقلیه، اطلاع‌رسانی و ارتقای آموزش کارکنان است ، تصریح کرد: سال گذشته در راستای اجرای برنامه مدیریت سبز در حوزه مدیریت منابع آبی ، هوشمندسازی و اصلاح شبکه های بهره برداری از آب در استانداری را به انجام رساندیم.

مدیرکل امور مالی و اداری استانداری گیلان افزود: همچنین در سالجاری به مدیریت مصرف بهینه برق توجه و تلاش شده با نصب پنل های خورشیدی، بخشی از برق مورد نیاز برای روشنایی معابر استانداری ، از انرژی خورشیدی تامین شود.

عاشوری بر ضرورت توجه همه دستگاه های اجرایی به اجرای طرح مدیریت سبز و نیز تامین بخشی از برق مورد نیاز خود از انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: این مهم گامی در راستای اجرای اصل صرفه جویی، سیاست های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و نیز مدیریت منابع در کشور است.

هیات دولت در جلسه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و در راستای اجرای قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، آیین نامه اجرایی «برنامه مدیریت سبز» را به تصویب رساند.

دستگاه‌های اجرایی دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی براساس بند ز ماده ۳۸  قانون برنامه ششم توسعه موظفند برنامه مدیریت سبز را اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار