به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح اللهی در نشست بررسی مشکلات شهرستان رشت که با حضور نمایندگان این شهرستان با محوریت استفاده از ظرفیت های نیروی دریایی ارتش در مرکز آموزش تخصص های نیروی دریایی باقرالعلوم(ع) رشت  برگزار شد، با بیان اینکه نشست های هفتگی با نمایندگان شهرستان رشت به صورت منظم  و هر هفته در راستای بهره گیری از ظرفیت نمایندگان در حل مشکلات  و توسعه شهرستان برگزار می شود، گفت:  جهت رفع مشکلات نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت نمایندگان در عرصه های ملی هستیم.

وی با تقدیر از تعامل خوب نیروی دریایی ارتش در مسائل مختلف امنیتی، اجتماعی و خدماتی شهرستان، خاطرنشان کرد: این تعامل در عرصه های مختلف همواره کارگشا بوده است که نمونه بارز آن خدمات رسانی بسیار خوب بیمارستان حضرت ولیعصر(ع) نیروی دریایی  به شهروندان رشتی و سایر کمک های ارتش در راستای مهار و کنترل بحران کرونا بود که بسیار مفید و اثر بخش واقع شد.

فرماندار رشت با اعلام آمادگی این فرمانداری و سایر ادارات شهرستان در راستای حمایت از فعالیت های نیروی دریایی در زمینه های آموزشی، ورزشی و فرهنگی، افزود: در این زمینه کارگروهی ویژه تشکیل خواهد شد تا به صورت تخصصی ضمن بررسی مشکلات پیش رو، زمینه  افزایش تعامل با این نیروی راهبردی و استفاده از ظرفیت های آن جهت توسعه شهرستان را فراهم آورد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت نیز در این نشست با بیان اینکه این مرکز به عنوان یکی از قطب های علمی و آموزشی نیروی دریایی در سطح کشور محسوب می شود، افزود: آمادگی داریم در راستای توسعه شهرستان رشت و استان گیلان از ظرفیت های موجود این مرکز و مرکز آموزشی حسن رود استفاده شود.

 

امیر دریادار حسین خانزادی با اعلام آمادگی جهت احداث و راه اندازی مدرسه متوسطه دوم ملوان در رشت، افزود: فارغ التحصیلان این مدرسه تخصصی  در زمینه آموزش علوم  و فنون دریایی در دو بخش نظامی و کشتیرانی، امکان فعالیت و اشتغال خواهند داشت.

وی با  اشاره به فعالیت های بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولیعصر(ع) نیروی دریایی به عنوان سومین بیمارستان معین کرونا در رشت، گفت: این بیمارستان با ثبت کمترین میزان فوتی در زمینه کرونا توانست در این زمینه رکورد ثبت کند  و در حال حاضر نیز این آمادگی وجود دارد با توسعه و ارتقای فعالیت های این بیمارستان، به توسعه امکانات و زیرساخت های درمانی شهرستان کمک کنیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت احداث و راه اندازی موزه دفاع مقدس به صورت تخصصی در حوزه نیروی دریایی را از دیگر برنامه های این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: زمین مناسب جهت راه اندازی این موزه جانمایی شده و جهت احداث و راه اندازی این موزه نیازمند حمایت  و تعامل مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

دریادار خانزادی همچنین به فعالیت های باشگاه ورزشی ملوان در شهر رشت اشاره کرد و افزود: به دنبال توسعه فعالیت های این باشگاه در سایر رشته های ورزشی هستیم.

مهندس کوچکی نژاد، دکتر احمدی و سردار آقازاده از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید  بر اهمیت فعالیت مرکز آموزش های تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت برای این شهرستان، جهت پیگیری و حمایت از اقدامات توسعه ای این مرکز از طریق مجراهای ملی، اعلام آمادگی کردند.

کمک به نوسازی دبستان هفتم آذر نیروی دریایی ارتش از دیگر مباحث این نشست بود که با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان رشت بررسی شد.