کد خبر: ۹۰۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 26 September 2020

 

اجرای کشت دوم در ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان

ایسنا/گیلان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته در ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی استان کشت دوم اجرا شد که امسال به ۱۳۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

مسعود الماسی، امروز در مراسم «روز مزرعه راتون» که در دریاسر لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر کشت راتون به خوبی اجرایی شده و راتون از یک مزرعه به عنوان محصول دوم برداشت می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در سال‌جاری باتوجه به مجموعه خسارت‌ها با توجه به تبلیغات گسترده، پیش‌بینی می‌شود در ۱۰۰ هزار هکتار محصول راتون داشته باشیم که حدود ۹۰ هزار تن شالی به دست‌ می‌آید.

وی گفت: در همه شهرستان‌های استان محصول کشت دوم انجام می‌گیرد اما یک محدودیتی در عرصه کشت دوم داریم که آن زهکشی است؛ طرح جامع زهکشی استان پیشنهاد شده و با اجرای این طرح شرایط لازم را در همه عرصه شالیزاری استان فراهم کنیم.

الماسی تصریح کرد: سال گذشته در ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی استان کشت دوم اجرا شد که امسال به ۱۳۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص پرداخت خسارات ناشی از بارش‌ها به کشاورزان، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که پیوستگی خسارت‌های ناشی از بارش باران باعث شده که بیمه هم دچار آسیب شود ولی آنچه که گزارش شده قبل از وقوع بارش‌های اخیر بیمه‌ها در حال پرداخت خسارت ناشی از سرمازدگی خزانه‌ها بودند.

سیروس شفقی لنگرود با بیان اینکه لنگرود یکی از برترین شهرستان‌های استان در تجهیز و نوسازی اراضی است، گفت: اصل این است که کشاورزی را حفظ کنیم و توسعه دهیم، در بحث کاربری اراضی هم می طلبد جدیت و نظارت دقیقی صورت گیرد.

فرماندار لنگرود افزود: در توسعه استان سه محور گردشگری، صنعت و کشاورزی نقش دارد که با توجه به شرایط امسال گردشگری آسیب دید و صنعت هم آسیب‌های خود را دارد، اما کشاورزی همچنان مورد استقبال است و خصوصا به واسطه حمایت‌های دولت در بخش چای، گرایش به کشت و برداشت چای افزایش یافته است.

شفقی با تاکید بر اینکه کشاورزی باید اقتصادی‌تر شود تا بتوان جلو تغییر کاربری اراضی را گرفت، تصریح کرد: به شدت جای خالی توسعه منابع تبدیلی احساس می‌شود و باید در این راستا اقدامات لازم انجام گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار