کد خبر: ۹۰۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 26 September 2020

 

۷۲ منطقه نمونه گردشگری گیلان در اولویت سرمایه گذاری قرار دارد

رشت – ایرنا - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: ۷۲ منطقه نمونه گردشگری در استان به ثبت رسیده که فعال کردن و سرمایه گذاری در مناطق دارای قابلیت سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

رضا حسن پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه بسته های سرمایه گذاری و فعال نمودن مناطق نمونه گردشگری در اولویت برنامه های این معاونت قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط و مشکلات بوجود آمده بر اثر کرونا که اقتصاد گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است؛ اهمیت و نقش بخش های تخصصی این اداره کل در راستای برون رفت از این وضعیت بیش از پیش حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: بررسی طرح های سرمایه گذاری گردشگری استان بمنظور رونق هرچه بیشتر این صنعت در دستور کار قرار گرفته و پیگیری های لازم نیز در این راستا انجام می شود.
حسن پور افزود: در جلسه اخیر کمیته فنی طرح های سرمایه گذاری این اداره کل، ۹ طرح متقاضی ایجاد تاسیسات گردشگری بررسی و صدور هفت موافقت نامه اصولی مورد موافقت قرار گرفت.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل یک هتل، سه مجتمع گردشگری، یک سفره خانه سنتی و ۲ طرح بوم گردی است.
وی با پیش بینی ایجاد اشتغال برای حداقل یکصد نفر به صورت مستقیم در پی اجرای پروژه‌های مصوب گفت: برگزاری نشست های مشترک و مستمر با دستگاه های اجرایی صاحب عرصه از جمله منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهرسازی انجام و برنامه ریزی برای ادامه این فرآیند به منظور تهیه فرصت های سرمایه گذاری صورت می پذیرد.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار