کد خبر: ۹۰۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 25 September 2020

 

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت از شکست ۹۰ درصد از بازارچه‌های راه‌اندازی شده در رشت از سال ۹۴ تاکنون خبر داد.

شکست ۹۰ درصد از بازارچه‌های راه‌اندازی شده در رشت

مرتضی عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت دو بازارچه تحت نظارت و مالکیت شهرداری رشت اظهار کرد: بازارچه شهید چمران و میرزا کوچک رشت تحت نظارت و مالکیت شهرداری رشت به پیمانکار واگذار شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ بازارچه دیگر در رشت افزود: این ۶ بازارچه در رشت به‌طور کامل توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و شهرداری صرفاً پروانه بهره‌برداری آن‌ها را صادر کرده است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت به طرح ایجاد بازارچه‌ها در رشت اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ و در دوران فعالیت شورای چهارم رشت راه‌اندازی این بازارچه‌ها در دستور کار قرار گرفت که درمجموع ۹۰ درصد بازارچه‌هایی که از سال ۹۴ تاکنون در رشت راه‌اندازی شده‌ شکست‌خورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد بازارچه‌هایی که طی این سال‌ها راه‌اندازی و درنهایت تعطیل شدند در اختیار نداریم تصریح کرد: تعداد قابل‌توجهی از بازارچه‌ها طی این سال‌ها با این شرایط مواجه شدند که از آن جمله می‌توانیم به بازارچه شهدای گمنام و سلیمانداراب رشت اشاره کرد.

عاطفی با تشریح علت عمده شکست بازارچه‌های راه‌اندازی شده در رشت افزود: جانمایی نامناسب و عدم توجه به نیازهای مردم ازجمله دلایل اصلی شکست این بازارچه‌ها بود و به‌طور یقین ایجاد بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار بدون توجه داشتن به ابعاد جمعیتی و مکانی نمی‌تواند اقدام مؤثری باشد.

 وی با تأکید بر اینکه درمجموع هدف ایجاد بازارچه‌ها و بازارهای محلی اتفاق خوبی است، بیان کرد: ایجاد بازارچه‌ها و بازارهای محلی در راستای ایجاد اشتغال، رفاه مردم و دسترسی آسان‌تر شهروندان به خدمات اتفاق خوبی است اما معتقدم دراین‌باره باید به دو مؤلفه جانمایی و نیازسنجی عمومی توجه داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت به مجموعه گیل بانو اشاره کرد و گفت: گیل بانو یک مجموعه راه‌اندازی شده بر اساس تکلیف و اعتبار دولتی است و صرفاً باهدف ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست راه‌اندازی شده است.

عاطفی با اشاره به اینکه در پروژه گیل بانو مالکیت و مشارکت متعلق به شهرداری رشت است، بیان کرد: این مجموعه در اختیار بهره‌بردار قرار دارد و بهره‌بردار فقط تجهیزات این مجموعه را تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه‌های جدید در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت قرار دارد گفت: با رعایت دو مؤلفه مکان و نیازسنجی راه‌اندازی بازارچه‌های جدید در دستور کار و جزو تکالیف این سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار