کد خبر: ۹۰۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 25 September 2020

 

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه تمام جامعه ما هم مردم و هم مسؤولین جنگ و دفاع مقدس را باور کرده بودند و تمام تلاششان در آن راستا بود، گفت: امروز خلأ ما این است که مسؤولان نه‌تنها به جنگ اقتصادی باور ندارند و تلاش نمی‌کنند بلکه نگاهشان به دستان دشمنان است.

مسؤولان جنگ اقتصادی امروز را باور ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی این شهر با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای جامعه ما سرنوشت‌ساز و ماندگار و اثربخش بوده، هم در زمان خودش و هم همیشه در حیات انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس گفت: حقایق دفاع مقدس و عظمت آن آن‌طوری که باید تبیین شود تاکنون رخ نداده درصورتی‌که تبیین حقایق دفاع مقدس و تکرار این واقعیات آثار مثبتی در جامعه خواهد داشت.

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه با تکرار و بازخوانی حقایق دفاع مقدس می‌توانیم جلوی تحریف را بگیریم، تصریح کرد: عده‌ای در حال شبهه افکنی حقایق هستند تا نظام و مردم را به چالش انداخته و اگر همین‌طور پیش برود و ما تبیین نکنیم ما را آغازگر ‌جنگ معرفی می‌کنند.

شمس‌الدین با ابراز تأسف و اثر از دوگانگی‌هایی که در برنامه‌های  دفاع مقدس در شهرهای مختلف استان وجود دارد، افزود: علی‌رغم تأکیدی که رهبری داشته توقع داشتیم در شهرستان بهتر از این‌ها عمل می‌شد، اگر قرار بر کرونا باشد همه‌جا است، بنده این مسئله را به جد پیگیری خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در گام دوم انقلاب الگوپذیری جامعه ما از دفاع مقدس باشد وگرنه موفق نخواهیم شد، بیان کرد: دیروز دشمن جنگ نظامی را به ما تحمیل کرد اما ‌امروز جنگ اقتصادی و سیاسی و غیره را به ما تحمیل کرده است.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به اینکه دشمن جنگ را به ‌نظام اسلامی تحمیل کرد تا با از بین بردن نظام به خواسته‌های شوم خود برسد، تصریح کرد: استکبار جهانی برای اینکه بتواند انتقام ضرباتی را که از نظام اسلامی را خورد، بگیرد و با مشاهده وضعیت نامطلوب سیاسی آن زمان کشور و همچنین ساماندهی نیروهای نظامی داخلی به حالت مطلوبی نرسیده بود به کشور و مردم ما حمله کردند، اما به یاری خدا نظام اسلامی  تمامی توطئه‌هایشان را نقشه بر آب کرد.

شمس‌الدین با تأکید بااینکه دشمنان نظام هر جا که در ما ضعف دیدند و فرصت نفوذ را مناسب دیدند جریح تر می‌شوند، افزود: اگر مسؤولی سرکار  بیاید و بگوید من خزانه خالی تحویل گرفتم معلوم است دشمن می‌فهمد تاکنون موفق عمل کرده و به توطئه خود ادامه می‌دهد و اگر مسؤولی بیاید خواسته یا ناخواسته راه‌های دورزن تحریم را لو داد معلوم است دشمن تحریم‌ها را شدیدتر می‌کند.

وی نقش و جایگاه رهبری در کشور را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: متأسفانه نقش رهبری در جامعه ما کمتر از امام راحل پرداخته‌شده و باید با ابراز تأسف گفت برخی‌ها تا توانسته‌اند به آن شبهه پراکنی کرده‌اند و هرکسی  که کم‌کاری می‌کند، به گردن رهبری می‌اندازد.

امام‌جمعه انزلی دفاع مقدس را یک مدل و الگوی مناسب برای مردم دانست و تصریح کرد: در دنیا بی‌سابقه است که جنگ را مردم اداره کنند چه در پشت جبهه چه در خود جبهه و امروز نیز باوجود تمام سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و برخی از سوء مدیریت‌ها در مسؤولان اما بااین‌حال بازهم مردم ما درصحنه حضور دارند.

شمس‌الدین با بیان اینکه در جامعه امروز ما یک خلأ داریم که در دوره دفاع مقدس نبود دلیلش هم یا اعتقاد است یا ترس بیان کرد: تمام جامعه ما هم مردم و هم مسؤولین جنگ و دفاع مقدس را باور کرده بودند و تمام تلاششان در آن راستا بود، امروز خلأ ما این است که مسؤولان نه‌تنها به جنگ اقتصادی باور ندارند و تلاش نمی‌کنند بلکه نگاهشان به دستان دشمنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار