کد خبر: ۹۰۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 25 September 2020

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شرکت استونیایی «اسکلتون» با همکاری انستیتو فناوری کارلزرو آلمان ( Karlsruhe Institute of Technology) به دستاوردی در حوزه  باتری خودروهای برقی دست یافته اند. این دستاورد در حقیقت یک ابر باتری گرافنی است که در ۱۵ ثانیه شارژ می شود.

ابرباتری که در ۱۵ ثانیه شارژ می شود

براساس گزارش نیواطلس، به نظر می رسد این پک باتری هیبریدی ترکیبی از سلول  لیتیوم یونی عادی و سلول  ابرخازن تولید شده در اسکلتون است. سلول ابرخازن اسکلتون است که در آن یک تکه گرافن خمیده به کار رفته است. 

باتری های لیتیوم یونی تراکم انرژی بالایی دارند. این بدان معنا است که آنها مقدار زیادی انرژی در خود ذخیره می کنند اما چگالی توان آنها اندک است. به عبارت دیگر فرایند شارژ و تخلیه شارژ این باتری ها به کندی انجام می شود. به همین دلیل شارژ خودروهای برقی مدت زیادی طول می کشد.

اما ابرخازن ها چگالی توانبالایی دارند و با سرعتی بسیار بالا شارژ و تخلیه شارژ می شوند. همچنین عمر آنها طولانی است و ظرفیت هزاران چرخه شارژ  و تخلیه شارژ را دارند.

البته اسکلتون همچنان مشغول ارتقای فناوری باتری جدید خود است و حتی در پروژه های مختلفی سرمایه گذاری کرده تا بتواند خازن‌هایی با چگالی انرژی بالاتر بسازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار