کد خبر: ۹۰۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 25 September 2020

 

با جنایتکاران اقتصادی به شدت برخورد شود

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با بیان اینکه باید با جنایتکاران اقتصادی به شدت برخورد شود، خاطرنشان کرد: برخورد با مخلین فعالیت های اقتصادی از طریق نظارت و کنترل واردات و صادرات محقق می شود.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دشمنان همواره درصدد هستند دستاوردهای انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس را به چالش بکشند.

وی با بیان اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی سیاه نمایی و القای ناکارآمدی نظام را در دستور کار دارد، تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی در همه عرصه های علمی و فناوری رشد و پیشرفت داشته و اینگونه نیست که جامعه جهانی ما را عقب مانده بداند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مشکلات اقتصادی را ناشی از دشمنی های آمریکا با ملت ایران دانست و گفت: اگرچه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم، اما این آمریکاست که در برابر ملت ایران مانند یک موش آب کشیده شده و هیچ قدرت و اعتباری ندارد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ مقاومت در برابر دشمنان را به جهانیان صادر کرد، افزود: امروز یمن با وجود همه سختی ها و مشکلات راه مقاومت را در پیش گرفته و پیروزی واقعی میدان نبرد با ابرقدرت های جهانی است که حامی آل سعود هستند.

وی کشتار زنان و کودکان مظلوم یمن را گوشه ای از جنایات آمریکا در حق ملت ها دانست و عنوان کرد: همه زیرساخت های علمی و فرهنگی و اقتصادی یمن از بین رفته و بیش از ۱۶ هزار نفر به دست مزدوران آل سعود کشته شده اند.

آیت الله فلاحتی، در ادامه اقتصاد را دغدغه اول کشور دانست و یادآور شد: مسئولان در قوای سه گانه باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کند؛ به ویژه در حوزه تولید باید اقدامات به موقع و مناسب صورت گیرد تا تولیدکنندگان ناامید نشوند.

وی از مسئولان خواست قیمت ها را کنترل کرده و ثابت نگه دارند و اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال نیازمند رونق تولید هستیم و رونق تولید با حمایت از تولیدکنندگان از طریق ثبات بازار ایجاد می شود. در واقع متولیات اقتصاد کشور نباید اجازه دهند کارخانه ها ورشکسته و جوانان بیکار شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه باید با جنایتکاران اقتصادی به شدت برخورد شود، خاطرنشان کرد: برخورد با مخلین فعالیت های اقتصادی از طریق نظارت و کنترل واردات و صادرات محقق می شود و مردم باید در جریان تنبیه متخلفان و اجرای قانون برای آنان باشند.

امام جمعه رشت، با اشاره به آسیب های وارد شده به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در گیلان، یادآور شد: کشاورزی مهمترین بخش تولید است و کشاورزان نباید برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود با افزایش قیمت مواجه شوند.

وی با بیان اینکه اسلام جایگاه ویژه ای برای سالمندان قائل است، عنوان کرد: جوانان باید از والدین خود نگهداری کنند، اما برخی با فرستادن والدین سالمند خود به خانه سالمندان خودشان را از نعمت حضور والدین محروم می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار