کد خبر: ۹۰۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 24 September 2020

 

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا از صدور 74 فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی به وزن یک‌هزار و 472 تن به ارزش 216 میلیارد و 54 میلیون ریال طی شش ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.

صدوربیش از 216 میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

تابناک/شاهرخ جعفری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به صدور ۷۴ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی طی ۶ ماه گذشته در این شهرستان اظهار کرد: عمده گواهینامه‌های صادرشده برای انواع خرما و کشمش به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و اکراین است.

وی وزن کالای مذکور را یک‌هزار و ۴۷۲ تن به ارزش ۲۱۶ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال دانست و گفت: این مقدار گواهی‌نامه صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به لحاظ تعداد، وزن و ارزش ریالی به ترتیب با ۱۴۷، ۱۱۱  و  ۲۵۶ درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا با اشاره به صدور ۹۴ فقره گواهی‌نامه انطباق وارداتی در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور ‌ماه سال ۹۹ افزود: عمده گواهی‌نامه‌های صادرشده طی ۶ ماه گذشته برای خوراک دام، تخته فیبر و تخته چندلا است.

جعفری وزن کالای مذکور را ۱۵‌هزار و ۶۷۴ تن به ارزش ۴۰۰ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: گواهی‌نامه‌های انطباق وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد، وزن و ارزش ریالی به ترتیب با ۲۷، ۷۲ و ۴۲ درصد کاهش همراه بوده است.

وی تعداد اظهارنامه‌های تعیین‌هویت برای کالاهای صادراتی و وارداتی را به ترتیب ۴۱۰ و ۲۵۹ مورد دانست و بیان کرد: این میزان اظهارنامه تعیین هویت کالاهای صادراتی با ۱۴۶ درصد و برای کالاهای وارداتی با ۲۰۱ درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا از مردم خواست هنگام خرید کالا با پیامک کد ۱۰ رقمی کالا به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت آن اطمینان حاصل کرده و هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود در خصوص کیفیت کالاها را به شماره ۱۵۱۷ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار