کد خبر: ۹۰۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 24 September 2020

 

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به بحران برف سال گذشته گفت: نبود امکانات کافی و فرسودگی زیرساخت‌های برق در زمان بحران مردم را گله‌مند و پاسخگویی مسؤولین را دشوار کرده که این مهم باید در اولویت کار قرار گیرد.

مردم از نبود امکانات کافی و فرسودگی زیرساخت‌های برق گله‌مندند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید جلال سید محمدی امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه برق این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد زیرساخت انتقال برق صومعه‌سرا با آسیب جدی مواجه است، اظهار کرد: باید مشکلات حوزه برق شهرستان از سوی مسؤولین استانی به‌طورجدی و پیگیرانه بازنگری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت موجودی که در سیستم  انتقال برق شهرستان به خاطر فرسودگی زیرساخت‌ها وجود دارد جوابگوی مشترکین نیست، گفت: چه در صنعت چه در مصارف کشاورزی و خانگی ضعف برق مردم را دچار مشکلات عدیده کرده و خسارت‌هایی را موجب شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان صومعه‌سرا با تأکید بر ضرورت احداث پست ۶۳ کیلووات ضیابر بیان کرد: تابستان سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر مشکلات این حوزه موردتوجه و بررسی قرار نگیرد باید منتظر بحران‌های که برطرف کردن آن نیاز به اعتبارات کلان دارد باشیم.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا بیشترین سطح شبکه انتقال توزیع برق را در استان دارا است، تصریح کرد: در راستای رفع مشکل روشنایی و افت ولتاژ در مناطق روستایی توسط شرکت برق منطقه‌ای، تأمین تیرهای برق برای خانوارها و کابل خود نگه‌دار برای ضعف‌های موجود، از نیازهای اساسی روستاهای درگیر مشکل نوسان افت فشار برق است که باید مرتفع شود.

سیدمحمدی با اشاره به بحران برف سال گذشته افزود: نبود امکانات کافی و فرسودگی زیرساخت‌های برق در زمان بحران مردم را گله‌مند و پاسخگویی مسؤولین را دشوار کرده که این مهم باید در اولویت کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا نیز با اذعان به اینکه مشکل اساسی ما در حوزه مقعرها در حوزه زیرساخت برق شهرستان است، اظهار کرد: با کوچک‌ترین بارندگی باوجود فرسودگی شدید منطقه را با قطع مداوم و چندین بار در روستاها مواجه می‌کند و تجمع مرکزیت آن در گوراب زرمیخ و ضیابر است که باید ساماندهی شود.

سید کاظم دل‌خوش با اشاره به‌ضرورت احداث پست ضیابر و گوراب زرمیخ در رفع مشکلات این بخش‌ها گفت: مسؤولان شهرستانی و استانی مکاتبات پیگیرانه خود را مستمر دنبال کنند و هر جا لازم باشد ما تلاشمان را در جذب اعتبارات برای رفع مشکلات مجدانه انجام می‌دهیم.

 ۸۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای برق استان

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان نیز از  طرح‌های جهادی برای حل مشکلات مقعرهای روستایی شهرستان صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: اجرای تفاهم‌نامه بین توزیع برق استان با معاونت برنامه‌وبودجه کشور صورت گرفته که بنابر آن ۸۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای استان در نظر گرفته‌شده که بیشترین تخصیصات این حوزه شامل زیرساخت‌های برق شهرستان صومعه‌سرا می‌شود. 

محمدحسین هنرمند با بیان اینکه  نگاه ما به شهرستان صومعه‌سرا با تعدد روستاها ویژه است، گفت: تمام تلاشمان بر این است که باوجود سه بحران که زیرساخت برق را تحت‌الشعاع قرار داده، نگذاریم وارد بحران چهارم شود و مشکلات این حوزه را جهادی برطرف کنیم.

احداث پست ۶۳ کیلووات برای حل مشکلات مناطق روستایی 

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان نیز با اشاره به اینکه  احداث پست ۶۳ کیلووات ضیابر نیاز به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی دارد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با اعتبارات قطره‌چکانی که از اعتبارات تخصیص‌یافته به استان دریافت کردیم، توانستیم ۳۵ میلیارد تومان را به خرید تجهیزات موردنیاز احداث این شبکه توزیع اختصاص دهیم.

داراب زاده با بیان اینکه جبران کمبود نقدینگی، زمان احداث پست ۶۳ کیلووات را کاهش می‌دهد، گفت: تدابیر لازم در این زمینه در دستور اولویت کاری قرار دارد تا بتوانیم ضعف این مناطق را ازنظر پوشش دهی انتقال توزیع برطرف کنیم.

داراب زاده از احداث پست ۶۳ کیلووات برای حل مشکلات مناطق روستایی خبر داد و گفت: هفته اول دی‌ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو با محوریت پویش (الف _ ب) این پروژه به  بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار