کد خبر: ۹۰۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 24 September 2020

 

پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ با نرخ مصوب در گیلان توزیع شد

رشت - ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به نرخ مصوب در سطح استان توزیع شده است.

میرحجت اکبرنژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این مدت بیش از ۵.۵۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی انجام شده و ۸۷ هزار و ۴۳۶ تن نهاده ذرت و ۷۰ هزار و ۲۵۶ تن نهاده کنجاله سویا برای صنعت طیور استان اختصاص یافت که بر این اساس ۷.۴۳ درصد نهاده ذرت و ۱.۶۸ درصد نهاده سویا مورد نیاز واحدهای پرورش طیور صنعتی گیلان تامین شد.

وی اظهار داشت: از بیست و پنجم مرداد ماه امسال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان نهاده های خوراک در قبال میزان مرغ توزیعی به نرخ مصوب توسط شرکت های زنجیره تولید و تعاونی های مرغداران بوده که شرط اول اختصاص نهاده جوجه ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی و میزان تخصیص سهمیه نهاده در ازای مقدار مرغ تحویلی به نرخ مصوب دوره قبل محاسبه و در سامانه بازارگاه بارگذاری می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: استقبال مرغداران از این طرح در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و مقدار مرغ عرضه شده به نرخ مصوب نیز به بیش از ۲۰۰ تن در روز رسیده است.

حدود ۸۸۰ واحد مرغداری در گیلان با ظرفیت حدود ۱۹ میلیون قطعه در هر دوره پروانه بهره برداری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار