کد خبر: ۹۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 23 September 2020

 

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه خودروهای منطقه آزاد با پلاک قدیم تا پایان شهریور مهلت تعویض پلاک داشتند، از ممنوع بودن تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی با پلاک قدیم از روز گذشته خبر داد.

پلاک خودرو - زوج و فرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ امیر طالبی افزود: طرح تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد با پلاک با فرمت ملی از مهر ماه پارسال ابلاغ شد و فرصت کافی در اختیار مالکان این خودروها برای تعویض پلاک قرار گرفت.

وی تصریح کرد:  آخرین مهلت تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد انزلی ۳۱ شهریورماه بود و از روز گذشته  اول مهر ماه، برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی خودروهای پلاک قدیمی منطقه آزاد انزلی به عنوان پلاک غیرمجاز شناخته شده و اجازه عبور و مرور در معابر استان را ندارند و پلیس از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان بیان  کرد: مالکان خودروهای پلاک قدیم با وجود پایان زمان در نظر گرفته شده برای تعویض پلاک، همچنان قادر به تعویض پلاک خودرو هستند، اما با توجه به قانون در خصوص عدم تردد پلاک‌های غیرمجاز در معابر عمومی، این قبیل خودروها از روز گذشته برای پیگیری امور مربوط به تعویض پلاک باید با خودروبر حمل شوند.

بر اساس قانون، شعاع تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی ۵۰ کیلومتر و در نقاط مرزی تردد با تابلو مشخص شده است. خودروها با پلاک منطقه آزاد انزلی نمی‌توانند از نقاط تعیین‌شده خارج شوند و در صورت خروج، ضمن تعیین جرایم سنگین پلیس خودرو را توقیف و طبق قانون قاچاق با آن برخورد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار