کد خبر: ۹۰۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 23 September 2020

 

رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سه نقاشی حماسه گیلان غرب واقع در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت بازدید کردند.

به گزارش ایسنا؛ محمد باقر قالیباف و سردار محمد حسین باقری و علی اصغر مونسان به همراه امیران و فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران از نقاشی های حماسه گیلان غرب بازدید کردند.

این نقاشی ها متعلق به سه نقطه عطف از تاریخ دفاع مقدس مردم کُرد در حفظ سرزمین ایران است. منطقه استراتژیک گیلان غرب در دوران ۸ سال دفاع مقدس توانست لقب دومین شهر مقاوم کشور را به خود اختصاص دهد.

این نقاشی ها که توسط استاد غلامعلی طاهری در سال ۹۸ کشیده شده است تصاویری از عملیات های دفاع مقدس در منطقه غرب کشور بود. اولین نقاشی به عملیات مطلع الفجر که یکی از بزرگترین عملیاتهای صورت گرفته در این منطقه بود تعلق داشت. نقاشی دوم به حماسه آفرینی رزمندگان هوانیروز می پرداخت که از پادگان ابوذر به پرواز درآمده و منطقه وسیعی از شمال استان ایلام تا دشت ذهاب را پوشش می دادند. این نقاشی به طور مشخص به حماسه آفرینی رزمندگان در تنگ حاجیان است که شهر گیلان غرب در دور نمای سمت چپ آن دیده می شود. نقاشی سوم نیز مربوط به صحنه مقاومت مردم گیلان غرب در هجوم سراسری دشمن در روز ۷ مهرماه ۱۳۵۹ است که مانع از ورود و تجاوز دشمن به شهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار