کد خبر: ۹۰۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 23 September 2020

 

بارندگی و وزش باد شدید در برخی نقاط گیلان

رشت - ایرنا ۱- سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه نسبتا ناپایدار و استقرار هوای خنک در منطقه است، گفت: بر این اساس تا پنجشنبه به تناوب شاهد وزش باد و بارندگی موقتی شدید و رعد و برق خواهیم بود.

شبنم هادی نژاد سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت برای ارتفاعات و دامنه های جنوبی استان آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی؛ آسمان استان برای روز چهارشنبه قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد (موقتی شدید)  و احتمال رعد و برق و برای روز پنجشنبه کمی تا نیمه ابری،   بعضی نقاط افزایش ابر، بارندگی پراکنده، گاهی وزش باد و افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی  افزود: احتمال آب‌ گرفتگی منطقه‌ای،  بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال اصابت صاعقه،   لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزندگی جاده های در استان طی مدت فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست از اینرو توصیه می شود شهروندان و گردشگران از استقرار در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.

هادی نژاد بیشینه و کمینه دمای استان را نیز طی شیانه روز گذشته به ترتیب در منجیل با ۲۸ درجه و دیلمان با ۱۲ درجه سانتی گراد عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای رشت نیز بین ۲۰ تا ۲۷ درجه طی ۲۴ ساعت گذشته در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار