کد خبر: ۹۰۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 23 September 2020

 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: انسان های سالم در سایه حکومت صالح شکل می گیرند.

 

 

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۵ سوره حدید قرآن با اشاره به شکیل حکومت توسط پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: همه ادیان آسمانی بنا به تشکیل حکومت داشتند، زیرا تربیت انسان خوب، بستر لازم را طلب می‌کند.

او با بیان اینکه انسان برای سالم ماندن نیازمند مکان سالم و غیر آلوده است، افزود: اگر در محیطی انحراف‌های اجتماعی باشد، مردم به انحراف کشانده شده و منحرف می‌شوند.

امام جمعه رشت ادامه داد: حکومت سالم است که می‌تواند انسان سالم را تربیت کند بنابراین انسان‌های سالم در سایه حکومت سالم شکل می‌گیرند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر در هر جامعه‌ای حکومت صالح شکل نگیرد آن جامعه دچار آسیب می‌شود، اظهار داشت: انسان سالم در سایه حکومت صالح شکل می‌گیرد.

او تشکیل حکومت اسلامی را بر مبنای دین عنوان کرد و گفت: انسان‌های دیندار در بستر حکومت اسلامی رشد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تربیت و آموزش انسان نخستین هدف اصلی پیامبران الهی محسوب می‌شود، افزود: هدف از فرستادن انبیای الهی تربیت انسان بود.

آیت الله فلاحتی به تعالیم الهی در زندگی اجتماعی مردم حتی آنها که دین ندارند، اشاره کرد و اظهار داشت: رهاسازی انسان از هوای پرستی و اسارت طاغوت دومین هدف اصلی از بعثت انبیای الهی بود.

او با بیان اینکه بندگی خدا و دوری از طاغوت از اهداف اصلی بعثت انبیای الهی بود، تصریح کرد: در سایه تشکیل حکومت اسلامی است که انسان‌ها ساخته می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار