کد خبر: ۹۰۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 22 September 2020

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشت دوم در شالیزارهای استان گیلان گفت: امسال شرایط آب و هوایی در گیلان بسیار خوب بوده و شالیزاران پس از برداشت محصولات خود، پرورش راتون را آغاز کردند.

بالازدن آستین همت شالی‌کاران برای کشت دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبر زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت دوم زمین‌های شالیزاری منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته شالیزاران، کشت دوم محصول خود را آغاز کرده و این کار در ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی گیلان آغازشده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشت دوم در شالیزارهای استان گیلان گفت: امسال شرایط آب و هوایی در گیلان بسیار خوب بوده و شالیزاران پس از برداشت محصولات خود آستین همت را بالا زده و پرورش راتون را آغاز کردند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه راتون یکی از محصولات پر محصول در این استان است، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها امسال ۴۰۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان حاصل از کشت راتون تولید می‌شود.

اکبرزاده حبوبات را یکی دیگر از محصولات کشت‌شده در شالیزارهای استان دانست و بیان کرد: شالی‌کاران گیلانی هرسال پس از برداشت برنج در شالیزار‌های خود راتون پرورش می‌دهند و در بخشی از شالیزار‌ها هم شبدر، حبوبات، گندم، کلزا و سبزیجات غده‌ای کاشته و در اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار