کد خبر: ۹۰۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 21 September 2020

 

روح الله جمعه ای
"مکانیزم ماشه آمریکایی"

ایالات متحده آمریکا که بیش از دو سال است با چکاندن انواع ماشه های #تحریم و #تهدید و تحدید علیه جمهوری اسلامی ایران و ناکام ماندن در برابر اراده و #مقاومت و #پایداری مردم ایران تحقیری تاریخی را تجربه می کند در اقدامی غیر قانونی و کاملا قلدارانه مدعی اجرای قاعده #اسنپ_بک در توافقنامه #برجام علیه ایران شد.

این رفتار آمریکا در حالی صورت می گیرد که اولا این کشور از برجام خارج شده لذا هیچ جایگاه حقوقی برای استفاده از ظرفیت های آن ندارد و ثانیا اساسا #مکانیزم_ماشه دارای مراحلی است که اجرای آن به راحتی میسر نیست و باید از فیلتر #کمیسیون_مشترک_برجام عبور کند.

دولت #ترامپ که به خوبی نسبت به حقارت و انزوای خود آگاه هست برای تاثیرگذاری در انتخابات #نوامبر این کشور نیاز شدیدی به یک اقدام چشمگیر برای خروج از این #باتلاق دارد ازاین جهت با استناد غیرقانونی به مکانیزم ماشه قصد مقدمه سازی برای اقدامات احتمالی دیوانه وار در منطقه خاورمیانه دارد. پس از تحمیل انواع و اقسام تحریم های اقتصادی حتی نسبت به تهیه اقلام دارویی و درمانی و تجهیزات پزشکی علیه ایران و ایجاد توطئه های امنیتی در مقاطع مختلف با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی که نتیجه ای جز شکست برای دولت ترامپ سرانجامی نداشت، اقدام اخیر آمریکا می تواند آخرین مرحله پیش از یک اقدام وحشیانه #راهزنی یا تعرض علیه منافع مردم ایران باشد، لذا همانگونه که اقتدار و صلابت و #مقاومت_حداکثری در برابر زیاده خواهی این کشور باعث نافرجام ماندن تلاش های مذبوحانه آمریکا علیه ایرانیان شد، در این مقطع نیز باید هوشیاری و پایداری و #وحدت_ملی در تمامی شئون مضاعف شده و ضمن #صرفه_جویی_اقتصادی در مصارف داخلی از جمله مایحتاج اولیه، با اطمینان و اعتماد به تصمیمات و مواضع همه مسئولان دلسوز کشوری و لشکری، در مدار همدلی و همبستگی ملی برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی آمادگی مطلق وجود داشته باشد.

آنچه مسلم است هدف نظام اهریمنی سلطه کلیت #نظام_مردمسالار ایران و انتقام از چهاردهه #استقلال و #آزادی مردم این مرز و بوم است و در این دشمنی و خصومت هیچ تفکیکی میان سلائق متنوع و آزادیخواه و استقلال طلب ایرانی قائل نیست. نباید فراموش کرد #ترامپ_قمارباز از نسل همان نظامی است که در دهه 30 شمسی با همراهی بریتانیا اقدام به #کودتا علیه دولت قانونی وقت ایران کرده و بساط #استبداد و #استثمار را در ایران قوام بخشید. قطعا مردم ایران اینبار نیز گزینه های روی میز این اَبَرجنایتکار تاریخ بشریت را به سند رسوایی آنان تبدیل خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار