«ما قوی هستیم»؛ این پاسخ نمایندگان مجلس به ادعای آمریکا در بازگشت به تحریم‌ها علیه ایران است؛ ادعایی که منتخبان ملت در واکنش به آن وعده جواب قاطع و انقلابی داده و بر لزوم اتکا به توانمندی‌های داخلی تاکید کردند.
کد خبر: ۹۰۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 20 September 2020

تابناک گیلان /«ما قوی هستیم»؛ این پاسخ نمایندگان مجلس به ادعای آمریکا در بازگشت به تحریم‌ها علیه ایران است؛ ادعایی که منتخبان ملت در واکنش به آن وعده جواب قاطع و انقلابی داده و بر لزوم اتکا به توانمندی‌های داخلی تاکید کردند.

به گزارش «تابناک»؛ اولین جلسه علنی پارلمان در هفته جاری، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به نوعی تحت تاثیر ادعای اخیر آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه و به دنبال آن بازگشت تحریم‌ها علیه ایران قرار داشت؛ موضوعی که توسط وزیر خارجه آمریکا اعلام شد، مبنی بر اینکه تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران احیا می‌شود.

مایک پمپئو مدعی شد، اگر سازمان ملل متحد نتواند تحریم‌ها را اجرا کند، این موضوع «پیامدهایی» خواهد داشت و در واکنش دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد، اقدامی بر اساس ادعا‌های آمریکا انجام نمی‌دهد.

روسیه و تروئیکای اروپایی یعنی سه کشور نماینده اتحادیه اروپا فرانسه، آلمان و انگلیس نیز اعلام کردند که این اقدام آمریکا قانونی نیست. تمام تلاش‌های غیرقانونی آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در حالی انجام می‌شود که با خروج از برجام نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند و ۱۳ عضو شواری امنیت نیز با این درخواست مخالفت کرده اند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز در نطقی کوتاه با یادآوری رشادت‌های مردم ایران در دوران دفاع مقدس تاکید کرد، هرگاه مردم را باور کنیم پیروز شده و هرگاه فراموش کنیم در چشم برهم زدنی شکست می‌خوریم؛ منطقی که همچنان زنده و پیش روی ماست. شعار هفته دفاع مقدس امسال شعاری پر مغز و درس آموز است؛ «ما قوی هستیم»؛ این همان منطقی است که موجب شکست‌های امروز دشمنان مردم ایران شده است.

او در خصوص اقدامات اخیر آمریکا هم گفت: باید با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و موثر اجازه ندهیم بیش از این به مردم فشار وارد شود. در همین رابطه ضروری است کمیسیون امنیت ملی پس از شکست مفتضحانه آمریکا در حوزه حقوقی و سیاسی حرکت‌های یکجانبه آمریکا را رصد کرده و با جدیت اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم پیگیری کند و به صحن ارائه دهد.

وظیفه ما هم این است که مردم را قوی کنیم. مساله مردم ما ناکارامدی در اداره کشور، شرایط سخت معیشتی، حمایت نشدن از لحاظ اقتصادی است؛ پس نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم. بدانیم دشمنی آمریکا با این ملت ریشه دار است و اینکه ترامپ رییس جمهور شود یا بایدن، هیچ تفاوتی در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران ندارد. پس لازم است بر قوی‌تر شدن ملت ایران تمرکز کرده و پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد قوی شده و تغییرات آن در زندگی مردم دیده شود.

در واکنش به ادعای غیرقانونی آمریکا تعدادی از نمایندگان در تذکراتی، خواستار پاسخ قاطع مجلس شدند؛ احد آزادی خواه نماینده ملایر در این باره گفت: قطعا نمایندگان مجلس به این اقدام وحشیانه آمریکا پاسخ قاطع و در جای خود خواهد داد.

جواد نیک بین نماینده کاشمر هم این طور واکنش نشان داد که مجلس باید در مقابل اقدام آمریکا محکم بایستد و کار انقلابی خروج از ان. پی. تی را انجام دهد.

عباس گودرزی، نماینده بروجرد نیز این توضیح را داد که مکانیسم ماشه حاصل اعتماد به دشمن است. هر کشور و ملتی که به دشمنش اعتماد کند، متضرر می‌شود. اعتماد به خدا و سنن آفرینش و بی‌اعتمادی به دشمن و شناخت او دو عامل اصلی در عزت و سرافرازی ملت است. قطعا ماشه بدون تیر خواهد بود، دشمن هر غلطی تا امروز خواسته، کرده و تنها راه این است که ملت ایران خودش را قوی کند و این اتفاق در حال رخ ‌دادن است.

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر نیز خواستار در دستور قرار گرفتن طرح سه فوریتی خروج از برجام و پروتکل الحاقی به عنوان مطالبه عمومی مردم شد؛ این همان طرحی است که هفته گذشته در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا تحویل هیات رییسه شد تا به گفته مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اجرای آن تمام محدودیت‌های برجامی برداشته شده و شرایط به قبل از برجام برگردد. همچنین با استمرار تحریم‌های آمریکا سطح همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی کاهش یابد.

امروز همچنین مجلس وارد بررسی جزئیات طرح شش ماده‌ای اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی با هدف برقراری عدالت و احقاق حقوق کشاورزان شد و ماده ۱ آن را تصویب کرد. نمایندگان در این مصوبه ضمن تعیین معیار‌های تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مقرر کردند، «شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» تشکیل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار