کد خبر: ۹۰۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 20 September 2020

 

تأمین رایگان اکسیژن بیمارستان‌ها
 توسط فولاد مبارکه اقدامی راه‌گشا و ارزشمند

گروه شهرستانها: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اقدام فولاد مبارکه در تأمین رایگان اکسیژن بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به‌عنوان اقدامی راه‌گشا و ارزشمند یاد کرد. طاهره چنگیز تصریح کرد: رؤسای بیمارستان‌هایی که دغدغۀ تأمین اکسیژن را داشته‌اند، همواره قدردان و سپاس‌گزار فولاد مبارکه به جهت این حمایت ارزشمند و حیاتی خواهند بود.
وی در ادامه به کمک‌های فولاد مبارکه در خصوص تأمین بخشی از تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌های درمانگر بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و از دیگر صنایع استان دعوت کرد تا همچون فولاد مبارکه به حمایت از سیستم درمان استان بپردازند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به هزینۀ 5 میلیارد تومانی تأمین لباس‌ها و وسایل حفاظتی کارکنان حوزۀ بهداشت و درمان استان در هر هفته، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچنان متقاضی حمایت صنایع استان اصفهان در ادامۀ این مسیر است و با توجه به کافی نبودن بودجه‌های دولتی، نقش حمایتی صنایع از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
تولید ورق گالوانیزه با پوشش TOC 
در شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری

گروه شهرستانها: با برنامه‌ریزی و تلاش مدیریت و کارکنان سخت‌کوش شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ تولید محصول جدیدTin  Organic  Coating) TOC) با  کیفیت مطلوب از سر گرفته شد.مدیرعامل این شرکت ضمن تأیید این خبر در خصوص ویژگی‌های این محصول گفت: پس از پوشش فلزِ روی بر سطح ورق‌های فول‌هارد نورد سرد، پوشش نازک ارگانیک برای محافظت و جلوگیری از شوره بر سطح ورق گالوانیزه اعمال می‌شود. سعید رشیدی از زیبایی ظاهری به‌دلیل رنگ و براقیت خاص سطح ورق، مقاومت فوق‌العاده در برابر شوره که از معضلات ورق گالوانیزه است، قابلیت فرم‌پذیری مناسب بدون نیاز به استفاده از روانکار، مقاومت بالا در برابر نور خورشید و خوردگی و هزینۀ کمتر تولید نسبت به ورق رنگی به‌عنوان بارزترین ویژگی‌های ورق TOC یاد کرد. وی با بیان اینکه این محصول در تولید پوشش سقف‌ها، ساندویچ‌پانل‌ها و برخی از بخش‌های لوازم‌خانگی کاربرد دارد گفت: با توجه به مزایای یادشده، ورق‌های TOC می‌تواند جایگزین مناسبی برای ورق‌های رنگی باشد. مدیرعامل شرکت تاراز از برنامه‌ریزی برای  تولید این محصول در رنگ‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: شرکت فولاد تاراز  چهارمحال و بختیاری تنها تولیدکنندۀ ورق‌های TOC در کشور است. به گفتۀ رشیدی با توجه به جدید بودن محصول و نیاز به معرفی به بازار، در حال حاضر برنامه تولید ۳ هزار تن در ماه پیش‌بینی‌شده که این مقدار در آینده بر اساس تقاضای بازار تا بیش از ۵ هزار تن قابل افزایش است.

آغاز بهره‌برداری 3 پروژه آبرسانی بوشهر توسط وزیر

گروه شهرستانها: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی خبر داد و گفت: همزمان با بیست ویکمین پویش#هرهفته_الف_ب_ايران  400 طرح آبرسانی روستایی به طور همزمان درسراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.
به گزارش خلیج فارس؛ عبدالحمید حمزه‌پور افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق تحت عنوان پویش #هرهفته_الف_ب_ايران را از سیاست‌های وزیر نیرو دانست و بیان کرد: یکشنبه آینده در بیست‌ویکمین هفته این پویش طرح‌های آبرسانی روستایی در سراسر کشور و استان بوشهر افتتاح می‌شود.
حمزه پور با اشاره به افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: 3 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان‌‌های دشتی و دشتستان شامل آب‌شیرین‌کن لاور ساحلی، آبرسانی و تامین آب روستای فاریاب و دهرود سفلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. حمزه‌پور اعتبار اجرای این پروژه‌ها را ۱۱۴ میلیارد و‌۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: با افتتاح  این پروژه‌ها 6 هزار و 500 نفر  از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

غیرفعال بودن ۶۰ درصد معادن گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: ۶۰ درصد معادن کشف شده گیلان غیرفعال هستند. فرهاد دلق پوش با ابراز تأسف از غیرفعال بودن‌۶۰ درصد معادن کشف‌شده در استان گفت: ۱۰۶معدن فعال و غیرفعال در گیلان وجود دارد که علیرغم پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته ۶۰ درصد آن به علت منابع طبیعی غیرفعال و ۴۰ درصد آن فعال هستند. وی با اشاره به ظرفیت بالقوه استان گیلان در برخورداری از معادن مختلف اظهار کرد: معادن در تمامی دنیا یک ظرفیت در تولید ثروت بوده و استان گیلان هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا در تمامی نقاط گیلان معادن مختلف وجود دارد که می‌تواند به اقتصاد و افزایش تولید ثروت در کشور کمک کند. دلق پوش ادامه داد: ۱۰۶ معدن فعال و غیرفعال در گیلان وجود دارد که علیرغم پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته ۶۰ درصد آن به علت منابع طبیعی غیرفعال و ۴۰ درصد آن فعال هستند. رئیس سازمان صمت استان گیلان با اینکه فعال شدن دیگر معادن وجود در استان منجر به ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود، بیان کرد: یک‌هزار و ‌۳۲۷ تن ظرفیت معادن کشف‌شده در استان گیلان است که استفاده صحیح از آن بسیار اقتصادی بوده و باعث پیشرفت گیلان می‌شود لذا در این خصوص و برای ساماندهی معادن فعال و غیرفعال گیلان اقدامات بسیار خوبی اندیشیده شده است.  دلق‌پوش از ممنوع بودن صدور استخراج معدن برای گروه‌های معدنی یک الی سه در استان‌های شمالی خبر داد و تصریح کرد: عمده نیازهای استان‌های شمالی در حوزه معدن از این گروه‌های یک الی سه (شن و ماسه و سنگ) است ولی متأسفانه صدور پروانه معدن به درخواست منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها ممنوع اعلام‌شده و سازمان صمت با انجام این کار مخالف است ولی در کشورهای اروپایی تا عمق ۱۵۰ متر هم از ظرفیت‌های معدنی خود استفاده می‌کنند. وی با بیان اینکه توسعه استان گیلان نیاز به مجوز بهره‌برداری معدن و برداشت مصالح دارد، گفت: ایجاد راه‌آهن و ساخت جاده و اتوبان نیاز به مصالح و شن و ماسه دارد ولی از سال ۹۶ مجوز بهره‌برداری معدنی جدید صادر نشده و برای واحدهای معدنی دارای مجوز نیز باید از منابع طبیعی استعلام‌های لازم را بگیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اعلام کرد
برخورد قاطع با عوامل تخریب ساباط تاریخی 
خیابان عبید زاکانی قزوین

در پی تخریب بخش‌هایی از یک ساباط تاریخی در خیابان عبید زاکانی قزوین توسط متجاوزان به آثار ارزشمند تاریخی- فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین از پیگیری این اداره کل و شکایت به مراجع ذیربط جهت برخورد قانونی باعوامل تخریب خبر داد. علیرضا خزائلی ضمن محکوم کردن تخریب ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی بیان کرد: در پی دریافت گزارش مردمی در شامگاه جمعه ۲۸ شهریور مبنی بر اقدام به تخریب ساباط ثبت ملی مربوط به دوره قاجار در مجاورت خانه تاریخی کسمایی میرمیران واقع در خیابان عبید زاکانی، پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به همراه کارشناسان حوزه میراث فرهنگی به محل اعزام و با تخریب بخش‌هایی از این اثر تاریخی توسط عوامل ناشناس مواجه شدند. وی اظهار کرد: طبق کارشناسی صورت گرفته و شواهد موجود اقدام به تخریب عمدی محرز شده و شناسایی عوامل تخریب و برخورد قانونی با عامل یا عاملان آن توسط واحد حقوقی اداره در حال پیگیری است. 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه مرمت برای مرمت بخش‌های تخریب شده این ساباط از امروز شنبه ۲۹ شهریور در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان متولی حفاظت و حراست از آثار ارزشمند تاریخی از هیچ خطایی در این زمینه چشم‌پوشی نخواهد کرد و بی‌شک آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان می‌تواند در اقدام به‌موقع میراث‌بانان برای جلوگیری از وارد آمدن هرگونه آسیب به این آثار نقش مؤثری داشته باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار