کد خبر: ۹۰۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 20 September 2020

 

 

سرکنسول ایران در آستراخان: روسیه آماده افزایش مبادلات تجاری با ایران است

گروه استان‌ها- سرکنسول ایران در آستراخان روسیه بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: روسیه آماده افزایش مبادلات تجاری با ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کوچکیان امشب در دیدار با محمدولی روزبهان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه تحریم‌ها شرایط سختی را برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ایجاد کرده است اظهار داشت: در شرایط سختی قرار داریم اما آینده ایران اسلامی روشن است.

سرکنسول ایران در آستراخان روسیه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از امکانات و زیرساخت‌های متعددی برخوردار است تصریح کرد: کشور روسیه در راستای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی و بندری خود در آستراخان برنامه‌های توسعه محوری را پیش‌بینی کرده است.

کوچکیان با اشاره به اینکه روسیه از لحاظ سیاسی و اقتصادی برای ایران حائز اهمیت است ابراز داشت: در حال حاضر کشور روسیه علاقه‌مند به توسعه مبادلات تجاری است و این مسئله برای جمهوری اسلامی ایران نیز اهمیت دارد البته از ظرفیت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان نیز باید ببشتر بهره برد. 

وی با بیان اینکه در حوزه مبادلات ترانزیتی بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع منطقه آزاد انزلی نیازمند یک نگاه ملی و مطابق ظرفیت‌ها هستیم اظهار داشت: خوشبختانه منطقه آزاد انزلی از مزایای قانونی برخوردار است و امکانات زیرساختی آن نیز فراهم و آماده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار افزایش مناسبات و ظرفیت‌های جدید صادراتی و ترانزیتی را از مهم‌ترین راهبردهای این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌های بندری و ریلی، ایجاد اسکله بندری رو رو با قابلیت تخلیه و بارگیری مستقیم بار از طریق واگن قطار از برنامه‌های توسعه‌محور در منطقه آزاد انزلی هستند.

محمد ولی روزبهان با اشاره به تلاش‌های دولت در جهت فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب خاطرنشان کرد: با اتصال خط ریلی منطقه آزاد انزلی به راه‌آهن سراسری زمینه پیوند سواحل خلیج فارس و دریای عمان به دریای خزر فراهم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر لزوم تکمیل زیرساخت‌های ترانزیتی، طرح ایجاد شهرک صنعتی ناحیه 3 و توسعه منطقه اشاره کرد و افزود: این اقدامات توسعه‌ای موجب گسترش محدوده تولیدی و صنعتی منطقه آزاد انزلی خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون سه پست اسکله در بندر کاسپین فعالیت می‌کنند و سه پست دیگر توسط بخش خصوصی درحال احداث است و برای احداث 5 پست دیگر نیز در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه دریای خزر با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی کریدورهای بین‌المللی قابلیت تبدیل شدن به شاهراه ارتباطی کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا با اروپا را دارد ابراز داشت: این اهداف با محوریت ایران و منطقه آزاد انزلی قابل تحقق است.

روزبهان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی در آینده به مرکز ثقل مراودات بین‌المللی کشورهای منطقه‌ و فرامنطقه‌ای تبدیل خواهد شد گفت: با توجه به سوابق دو کشور درحال حاضر عزم لازم برای توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان داشت: باید 10 درصد از حجم 500 میلیارد تنی نقل و انتقال کالا بین اروپا و آسیا که از طریق کانال سوئز انجام می‌شود از مسیر کریدور شمال-جنوب و بنادر منطقه آزاد انزلی و آستراخان عبور کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار