کد خبر: ۹۰۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 20 September 2020

 

نماینده ولی فقیه در گیلان: طلاب به علوم روز مجهز باشند

آستارا-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: طلاب و روحانیون برای غلبه بر تهاجم فرهنگی دشمنان باید خود را به علوم روز و مباحث سیاسی و انقلابی مجهز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با طلاب در حوزه علمیه آستارا اظهار کرد: تلاش دشمن دور کردن روحانیون از مباحث سیاسی و انقلابی است و علت ریزش برخی از روحانیون در طول تاریخ فاصله گرفتن آن ‌ها با صفات طلبگی از جمله خواندن نماز اول وقت و ارتباط معنوی با قرآن، دعا و احادیث است.

وی بیان کرد:  وجود عالم عامل در هر منطقه ضروری است و تربیت دینی باعث مصونیت خانواده ها و جامعه از آسیب های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد:  امروز دشمن با انواع توطئه ها از طریق رسانه ها و فضای مجازی در صدد ایجاد اختلاف قومی و مذهبی ، کمرنگ کردن آداب و سنن دینی و مذهبی و ترویج باورهای ضد دینی است.

فلاحتی اظهار کرد: با توجه به گستره رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه به عنوان سنگر مقابله با هجمه فرهنگی،  باید به ایمان قوی ، علم روز ، اخلاق حسنه ، اعتدال و زمان شناسی مجهز باشند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان گیلان گفت: جمهوری اسلامی ایران موتور محرکه منطقه و هدف آمریکا ستیز با ایران است و تلاش ‌های قدرت ‌های دنیا از حضور در افغانستان، پاکستان، بحرین، عربستان، عراق و سوریه این است که جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) آستارا هم گفت: در این مرکز، امکان تحصیل در ۶ پایه سطح یک فراهم است و امیدواریم با همکاری خیران و مسئولان، شاهد توسعه حوزه علمیه باشیم.

حجت الاسلام ناصر صالحی ادامه داد: مردم آستارا ولایتمدار و دیندار هستند و در سال جاری ۳۹ طلبه در حوزه علمیه این شهرستان به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

وی بیان کرد: در گذشته، بیشتر طلاب این شهرستان غیر بومی بودند اما اینک بیش از ۹۰ درصد آنها بومی هستند و تبلیغ و معرفی ظرفیت های علمی حوزه، استقبال بیشتر اهالی را سبب شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار