کد خبر: ۹۰۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 19 September 2020

پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و با شکست مجدد حریف سعودی به صدر جدول گروه دشوار خود صعود کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم پرسپولیس از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در قطر به مصاف التعاون عربستان که مربی جدیدی استخدام کرده بود، رفت و با نمایشی برتر در بیشتر لحظات بازی، بار دیگر هر سه امتیاز را کسب کرد تا هفت امتیازی شده و در این گروه فشرده، به صدر برسد.

پرسپولیس، حریف سعودی را دبل کرد و صدرنشین شد / سپاهان هم با مربی تازه‌کار از آسیا حذف شد

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، سیدج جلال حسینی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، بشار رسن، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر ( ۶٩ آرمان رمضانی) 

ترکیب التعاون

کاسیو دوس آنجوس، احمد عسیری، یاگو سانتوس، یاسین برناوی، حسن کادش، ریان الموسی، سدریک آمیسی، عبدالله الجوعی (۶٢ طاهر حسین)، فهد الرشیدی، عبدالمجید السواط (٢۵ ربیع صوفیانی) و میشل دیوک

شاگردان یحیی گل محمدی امشب تیم التعاون عربستان را برای دومین بار طی کمتر از پنج چهار روز مغلوب کرد و بالاتر از الدحیل پرستاره با هفت امتیاز به صدر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان رسید. پرسپولیس نمایش به مراتب بهتری نسبت به بازی نخست داشت.

پرسپولیس در حالی حریف سعودی را دبل کرد که در سمت دیگر دوئل فوتبال ایران و عربستان، النصر این کشور متمول عربی سپاهان را بار دیگر مغلوب کرد و باعث حذف دومین نماینده کشورمان از صحنه لیگ قهرمانان آسیا شد. حالا بعد از شهرخودرو مشهد که حذف زودهنگام را تجربه کرده بود، تیم پرتجربه سپاهان نیز از دور رقابت ها کنار رفت و بازی های باقی مانده این دو تیم مشهدی و اصفهانی، تشریفاتی است.

پرسپولیس که از دشواری دو بازی باقیمانده آگاه بود برای تکرار برتری و پیروزی بازی رفت به میدان آمد و نمایش سرعتی شاگردان یحیی نشان داد برای این بازی برنامه منسجمی دارند.

بازی با طراوت و هماهنگ بازیکنان به خصوص نمایش عالی بشار رسن، عیسی آل کثیر و سعید آقایی در کنار بازی خوب کمال کامیابی نیا وزنه را به سود پرسپولیس سنگین کرد و نیمکت نشینی احمد نورالهی هم به چشم نیامد.

پرسپولیس، حریف سعودی را دبل کرد و صدرنشین شد / سپاهان هم با مربی تازه‌کار از آسیا حذف شد

پرسپولیس دو بار در این دیدار به تیر دروازه زد و می‌توانست نتیجه بهتری هم کسب کند؛ اما گل نخوردن پرسپولیس با دو زوج دفاع پوششی مختلف، نشان از تمرینات خوب قرمزها برای این مسابقات دارد. 

شرح گل

التعاون صفر - پرسپولیس ۱ (دقیقه ۴۸: بشار رسن): ضربه پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس روی آل کثیر را بشار رسن در حالی که کاسیو به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، با شوت زمینی به سمت چپ تبدیل به گل سه امتیازی قرمزها کرد.

 

لحظات حساس بازی پرسپولیس و التعاون

دقیقه ۱۳: ارسال پهلوان از سمت چپ محوطه جریمه به تیر دوم، در موقعیتی مناسب به سیامک نعمتی رسید که مدافع - هافبک پرسپولیس این توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۱۸: احمد حسن عسیری از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۳۱: سدریک آمیسی در یک حرکت انفرادی به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد و ضربه‌ای هم به چهارچوب دروازه حامد لک زد، اما این ضربه شدت لازم را نداشت تا دروازه‌بان پرسپولیس به راحتی توپ را مهار کند.

دقیقه ۳۱: پاسکاری پرسپولیسی‌ها پشت محوطه جریمه و توپی که برای شوت زنی میلاد سرلک کاشته شد، پس از برخورد به مدافعان التعاون در نیمه راه به دروازه نرسید و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۳۵: فشار التعاون روی دروازه پرسپولیس و ارسال نخست از سمت چپ توسط کمال کامیابی‌نیا برگشت داده شد، اما توپ دوم باز هم به بازیکنان التعاون رسید که این بار هم کمال با تکلی بموقع مقابل شوتی پرقدرت را گرفت تا خطر از روی دروازه پرسپولیس دور شود.

دقیقه ۴۵: حرکت در عرض عیسی آل‌کثیر پشت محوطه جریمه التعان و شوت ناگهانی این بازیکن پس از برخورد به زاویه داخلی تیر عمودی دروازه، پرسپولیسی‌ها را در حسرت یک گل گذاشت.

دقیقه ۵۹: پاس رو به جلوی سعید آقایی به تیر اول از سمت چپ، آل‌کثیر را در موقعیتی مناسب قرار داد، اما این بازیکن یک قدم برای باز کردن دروازه التعاون برای بار دوم کم آورد.

دقیقه ۶۴: سدریک آمیسی با خطای خشن روی بشار رسن، با یک کارت زرد جریمه شد.

پرسپولیس، حریف سعودی را دبل کرد و صدرنشین شد / سپاهان هم با مربی تازه‌کار از آسیا حذف شد

دقیقه ۷۰:‌ بشار رسن با به هم زدن نظم دفاعی التعاون، ضربه‌اش را به سمت دروازه این تیم شلیک کرد که پس از اثرگذاری کاسیو، توپ به تیر دروازه برخورد کرد. وحید امیری هم توپ برگشتی را به سمت دروازه شلیک کرد که با طی شدن توپ روی عرض دروازه این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۸۷: آرمان رمضانی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۲+۹۰: نفوذ احمد نوراللهی از سمت چپ و پاس در عرض او به دهانه دروازه التعاون، می‌توانست بازهم برای پرسپولیس گل دیگری در راه داشته باشد، اما وحید امیری یک قدم برای باز کردن دروازه کم آورد.

 

مالکیت توپ
التعاون: ۴۴.۸ درصد
پرسپولیس: ۵۵.۲ درصد

آفساید
التعاون: ۳
پرسپولیس: ۲

کرنر
التعاون: یک
پرسپولیس: 5

پاس
التعاون: ۳۸۹
پرسپولیس: ۴۷۶

شوت
التعاون: ۳
پرسپولیس: ۸

شوت در چهارچوب
التعاون: یک
پرسپولیس: ۲

کارت زرد
التعاون: ۲
پرسپولیس: ۲

لیگ قهرمانان آسیا| شکست دوباره سپاهان مقابل النصر/ شانس کم شاگردان نویدکیا برای صعود

سپاهان باز هم بد باخت و صعودش تقریبا محال شد

تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و النصر عربستان از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب (به وقت ایران) در چارچوب هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه قطر مقابل هم صف‌آرایی کردند که النصر عربستان به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت.

عبدالله مادو در دقیقه ۳۲ و عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ۴۲ گل‌های النصر را در این مسابقه به ثمر رساندند.

النصر با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و به صدر جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. سپاهان هم با سه امتیاز در رده سوم گروه باقی ماند و فاصله‌اش با السد به پنج امتیاز رسید تا کارش برای صعود به مرحله حذفی خیلی سخت شود.

تَنتاشِف ایلگیز از ازبکستان داوری این دیدار را برعهده داشت که سروش رفیعی و امید نورافکن از سپاهان و عبدالرحمن العبید و عبدالمجید محمد الصلیهم را با کارت زرد جریمه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار