کد خبر: ۹۰۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 19 September 2020

 

 

ایسنا/گیلان نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: تحریف نام “حیران آستارا و گیلان” تعمدی نیست، بلکه آموزش و پرورش در این مورد غفلت کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی در سفر به بندر مرزی آستارا و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حیران و آستارا جزو جدایی ناپذیر گیلان است و امروز زمان آن نیست که بگوئیم این جزو آن و آن جزو این است.

وی با بیان اینکه تحریف نام “حیران آستارا و گیلان” تعمدی نیست، بلکه آموزش و پرورش در این مورد غفلت کرده است، ادامه داد: باید آموزش و پرورش این غفلت را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه اگر موقعیت سوق الجیشی آستارا در سایر استان ها بود، به شکل دیگری از آن استفاده می کردند، افزود: امکانات بندری و وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا برازنده گیلان نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این استان در دهه چهل به عنوان استان اول کشور بوده است، خاطرنشان کرد: گیلان و آستارا به عنوان دروازه ورود و خروج به اروپا بوده است و مردمان آن با توجه به کثرت ترددها و قرار گرفتن در زیر هجمه تزارها و ۷۴ ساله کمونیست ها، از معنویات و باورهای دینی خود برنگشتند.

وی اضافه کرد: وجود شهدای دوران حمله روس ها و شهدای دوران دفاع مقدس در شهرستان مرزی بندر آستارا، مبین وفاداری و موقعیت شناسی مردمان این خطه است که افکار مارکسیستی بر آنها غالب نشد.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگر سخنان خود بدگویی را عادت دادن زبان به بدی ها دانست و تصریح کرد: بدگویی ها دردی را دوا نمی کند و باید گذشته لکه دار را دید و آن را جبران کرد.

وی با انتقاد از اینکه به دلیل فاصله آستارا با مرکز استان، به آن بی مهری شده است، یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را باید مسئولان استان و شهرستان توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت توان پرداختن به پروژه های مختلف را ندارد، افزود: کارگران جنگل شفارود مدت ها است که حقوق نگرفته اند و شرمنده خانواده ها هستند و این موضوع هم باید از ریشه پیگیری شود.

امام جمعه رشت در بخش پایانی سخنان خود، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل معاصر را از الزامات برشمرد و توضیح داد: تحریم هایی را که متوجه کشور ما شده است، اگر برای کشورهای اروپایی در نظر گرفته می شد، معلوم نبود چه بلایی بر سر آنها می آمد و این انسجام ملت ما بود که در برابر آنها مقاومت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان در سومین سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا در سه سال گذشته، از زیرساخت های بندری و منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد و پس از جلسه شورای اداری، برای دیدار با مرزداران این خطه، عازم مسجد جامع این بندر مرزی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار