کد خبر: ۹۰۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 17 September 2020

 

فشنگی برای کشیدن ماشه تفنگ آمریکایی‌ها نمانده/ آمریکا در برابر ایران دچار استیصال شده‌ است

حجت‌الاسلام احمد حکیمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز در برابر ایران دچار استیصال شده‌اند گفت: جمهوری اسلامی اگر تحریم شود گام بعدی کاهش محدودیت ها را به اجرا خواهد گذاشت و به همین دلیل آمریکایی‌ها امروز در یک استیصال خاصی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد حکیمی، امام جمعه کوچصفهان در گفت و گو با خبرنگار 8دی، درباره احتمال اجرای مکانیسم ماشه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی اظهار کرد: اینکه موضوع مکانیسم ماشه از سوی آمریکا مطرح می‌شود یک موضوع جدید نیست. از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، همواره ما شاهد این بوده ایم که آمریکایی‌ها در داخل تفنگ خود فشنگ‌هایی داشته‌اند و این فشنگ‌ها را با کشیدن ماشه پرتاب کردند اما امروز فشنگی برای آمریکا باقی نمانده است و حتی اگر مکانیسم ماشه خود را هم به کار بگیرد در واقع فشنگی برایش باقی نمانده تا به سمت جمهوری اسلامی شلیک شود.

وی افزود: آن چیزی که به عنوان شعار سردمداران جمهوری اسلامی تا به امروز مطرح بوده، این است که هر مکانیسمی را که آمریکا و ایادی آمریکا و مستکبران بخواهند علیه ایران اجرا کنند باز هم مردم و مسئولان ایران هرگز تن به ذلت نخواهد داد در واقع در ایران منطق اشدا علی الکفار و رحما بینهم نهادینه شده است. جمهوری اسلامی می‌گوید منطق من لا تَظلِمون و تُظلَمون است. یعنی سیاست ما این است که ما می‌گوییم نه مظلوم باشیم و نه ظالم.

امام جمعه کوچصفهان گفت: در همین ایام ما شاهد بودیم که اماراتی‌ها برای رژیم صهیونیستی خوش رقصی کردند و این رژیم را به عنوان یک کشور رسمیت شناختند و درست در همین زمان به آمریکا درخواست خرید هواپیمای اف ۳۵ دادند و آمریکا علنی اعلام کرد که شما شعور استفاده از این جنگنده را ندارید و ما حاضر نیستیم این را به شما بدهیم. درست عین همین موضوع را ۸ سال قبل در جواب عربستان که تقاضای تجهیزات نظامی کرده بود دادند. آن‌ها در واقع می‌ترسیدند که عربستانی‌ها با هم این تجهیزات به جمهوری اسلامی حمله کنند و جمهوری اسلامی از این فرصت برای تصاحب این کشور استفاده کند و این قدرت جمهوری اسلامی رو در نگاه سران آمریکا نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حکیمی ادامه داد: یکی از کاربردی ترین جواب‌هایی که می‌توانیم در مقابل مکانیسم ماشه آمریکایی‌ها بدهیم این است که خود آقای ترامپ در صدد این است که در انتخابات ریاست جمهوری پیشروی آمریکا پیروز شود و علنا هم اعلام می‌کند بعد از پیروزی در انتخابات، تحریم‌های شدیدتری علیه جمهوری اسلامی به اجرا بگذارد.

امام جمعه کوچصفهان با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز در برابر ایران دچار استیصال شده‌اند گفت: جمهوری اسلامی اگر تحریم شود گام بعدی کاهش محدودیت ها را به اجرا خواهد گذاشت و به همین دلیل آمریکایی‌ها امروز در یک استیصال خاصی قرار گرفتند و نشانه این استیصال آمریکا ماجرای اهانت نشریه شارلی ابدو در فرانسه علیه پیامبر اسلام بود و به اصطلاح محلی ما، آنها زورشان به جمهوری اسلامی نرسیده است و دست به جنگ نابرابر زده‌اند.

حجت الاسلام حکیمی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من همه کشورهای عربی و همه کشورهایی که دایه حمایت و حفاظت از فلسطین را دارند امروز نباید فریب تهدیدهای آمریکا را بخورند و قطع به یقین آمریکا برای آن‌ها منافعی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار