کد خبر: ۹۰۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 17 September 2020

 

 

رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به افتتاح ۱۴۰۰ خانه‌ هلال در سطح کشور از آمادگی جهت افتتاح ۳۷ هزار خانه هلال در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، کریم همتی در مراسم افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور که با حضور رییس جمهور و به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین زحمات این دولت که یادگاری برای آیندگان خواهد شد، ایجاد خانه‌های هلال است، کاری که در راستای تحقق برنامه ششم ریاست جمهوری است که بتوانیم جامعه آماده و تاب‌آور در برابر حوادث داشته باشیم.

وی افزود: حسب تماس شخص رئیس جمهور پس از زلزله دماوند و امر ایشان برای امداد رسانی به آسیب دیدگان در کمترین زمان ممکن این نکته با راه‌اندازی خانه‌های هلال پیگیری شد. خوشبختانه ۱۴۰۰ خانه هلال در نقاط محروم، روستایی و دورافتاده کشور توسط همراهان همیشگی ما آماده بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به داوطلب محور بودن این طرح‌ها، تاکید کرد: از هیچکدام از اعتبارات دولتی برای راه اندازی این خانه‌ها استفاده نمی‌شود و از اماکن موجود مانند مساجد، دهیاری‌ها و… این خانه‌ها آماده شد. کار این خانه‌ها آموزش همگانی در نقاط محروم است.

همتی ادامه داد: بیش از ۳۷ هزار دهیاری داریم که سبب می‌شود ۳۷ هزار خانه هلال داشته باشیم که این عدد بیش از تعداد خانه‌های بهداشت خواهد بود که ماندگارترین خدمات نظام پس از انقلاب را ارائه کردند. ۵۰۰۰ مورد از این ۳۷ هزار مورد تا پایان دولت فعلی آماده بهره‌برداری می‌شود که جامعه تاب‌آور در برابر حوادث را خواهیم داشت.

وی افزود: آموزش‌های همگانی پس از زلزله دماوند به حسب دستور رئیس جمهور از سر گرفته شده است و در  ۱۷ استان و با ۴۰ پادگان با ستاد نیروهای مسلح، آموزش پرورش و… تفاهم‌نامه امضا شد تا این کار خوب در کنار ایجاد خانه‌های هلال دنبال شود.

همتی تاکید کرد: بیش از 5000 میلیارد ریال با دستور رئیس جمهور به جمعیت هلال احمر داده شد که شارژ انبارها به شکل مناسبی انجام شد و مابقی شارژ انبارها از پاییز امسال از سر گرفته خواهد شد. امروز همچنین بیش از ۲۱ پروژه‌های مختلف در راستای ایجاد سوله‌ها، پایگاه‌های امدادی، مراکز توانبخشی و … نیز افتتاح می‌شود. این ۲۱ پروژه‌ بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار