کد خبر: ۸۹۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 16 September 2020

 

 

 

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: ضرورت احداث پایانه تخصصی تولید محصولات کشاورزی، گل و گیاه، سبزی و صیفی‌جات در استان احساس می‌شود و در این راستا حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: باوجود شیوع کرونا و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش های مختلف داشته، شاهد رشد ۴۵ درصدی ارزش صادرات استان هستیم که نشاندهنده نوعی موفقیت است.

استاندار گیلان با اشاره به هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی امسال، افزود: با توجه به گذشت شش ماه از سال، ۴۴ درصد هدف‌گذاری مذکور محقق شده و شش درصد از برنامه عقب هستیم که لازم است در جهت نیل به این مهم گام‌های موثری برداشته شود.

زارع با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بازار اوراسیا به ویژه کشور روسیه بیش از پیش بهره‌مند شد، گفت: با وجود تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد که با این وجود گیلان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، معدنی و ساختمانی موفق بوده است اما لازم است نسبت به افزایش توان صادراتی، بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌هایی زیرساختی استان، بیان کرد: دولت با جدیت پیگیر تکمیل زیرساخت‌های صادراتی از جمله تکمیل کریدور شمال – جنوب از طریق اتصال ریلی از رشت تا بندرکاسپین و آستارا است.

وی با اشاره به اینکه در کنار فعالیت‌های دولت باید زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کنیم، تصریح کرد: بخش خصوصی باید همگام با دولت به کیفی سازی محصولات، دانش‌بنیان کردن تولیدات، ایجاد فرصت‌های رقابتی، بهبود بازاریابی و معرفی محصولات مورد مصرف در بازارهای جهانی بپردازد.

زارع بیان کرد: از جهاد کشاورزی استان انتظار دارم برای تقویت و گسترش تولیدات محصولات کشاورزی صادرات محور و اجرای فعالیت‌هایی همچون درجه بندی و دسته بندی محصولات(سورتینگ) در جهت افزایش صادرات اقلام کشاورزی اقدام کند.

استاندار گیلان گفت: با توجه به ابلاغ بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال‌جاری از سوی معاون اول رئیس جمهور، انتظار داریم دبیرخانه کارگروه استانی، برنامه استان برای استفاده از مزیت‌های قانونی و منابع ریالی پیش‌بینی شده را با همکاری سایر دستگاه‌ها تدوین و در جلسه بعدی ارائه کند.

وی احداث پایانه گل و گیاه را یکی از حلقه‌های مفقوده صادرات استان خواند و بر لزوم توجه به این مهم در استان تاکید کرد و گفت: ضرورت احداث پایانه تخصصی تولید محصولات کشاورزی، گل و گیاه، سبزی و صیفی‌جات در استان احساس می‌شود و در این راستا حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

نیازمند ایجاد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی، صنایع تبدیلی و بسته بندی جهت افزایش صادرات و کسب ارزش افزوده کالاهای صادراتی هستیم از این‌رو باید امکانات محدوده خدمات دو گمرک انزلی و آستارا به ویژه در حوزه کشاورزی تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار