کد خبر: ۸۹۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 16 September 2020

 

نماینده رشت در مجلس با انتقاد از طرح دو فوریتی اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: کمیسیون کشاورزی باید به جای ایجاد یک شورای جدید و تعریف نقش بیشتر برای وزیر جهاد، مانع افزایش قیمت کود و سم شود.

به‌جای تعریف نقش بیشتر برای وزیر جهاد باید مانع افزایش قیمت کود و سم شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در جریان بررسی طرح دو فوریتی اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی اظهار داشت: من با خرید تضمینی محصولات کشاورزی مخالف نیستم ولی در قانون قبلی که شورای اقتصاد با قدرت مالی فراوان تعیین کننده این نرخ بود و رئیس‌جمهور هم رئیس این شورا که می‌توانست بیشتر اثرگذار باشد ولی متاسفانه نمایندگان در طرح اصلاح قیمت نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی نقش این شورا را کاهش داده و جایگاه وزیر جهاد کشاورزی را بالا برده‌اند.

وی افزود:‌ باید بررسی کنیم که آیا کشاورزان به قیمت خرید تضمینی معترض هستند؟ به نظر می‌رسد که کشاورزان بیشتر به واردات و قاچاق محصول کشاورزی اعتراض دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد:‌ سالی دو میلیون و 400 هزارتن برنج در ایران تولید می‌شود و تقریبا مصرف‌مان در سال 3 میلیون تن است. این در حالی است که چند میلیون تن برنج در ایام مختلف و به ویژه ایام برداشت برنج وارد کشور می‌شود و کشاورزی که در پایان برداشت محصول جشن خرمن می‌گیرد با این اقدام دولت افسرده می‌شود. 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: سالی 14 میلیون تن گندم نیاز داریم ولی گندم  وارداتی با استفاده از نفوذ مافیا در وزارتخانه‌ها موجب نگرانی کشاورز شده است.

وی گفت:‌ خرید تضمینی محصولات کشاورزی قانون دارد و بهتر است مجلس به سراغ حمایت از کشاورز برود و باید قانون را به نفع تولید کنندگان تغییر دهیم و نبایستی به سراغ ایجاد شوراها برویم چرا که وزرا در بیش از 100 شورا حضور پیدا می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ‌در اکثر کشورهای دنیا به محصولات کشاورزی یارانه می‌دهند ولی ما با افزایش چند صد در صدی قیمت کود فسفات در کشورمان مواجه هستیم و بهتر است کمیسیون کشاورزی به جای سپردن نقش به یک شورای جدید و امکان حضور وزیر جهاد کشاورزی در آن شورا مانع از افزایش قیمت کود و سم به منظور حمایت از کشاورز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار