کد خبر: ۸۹۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 14 September 2020

 

تولید و پخش ویژه برنامه های دفاع مقدس به شیوه ای هنرمندانه و جذاب در رسانه ملی از اولویت هاست.

 
پرداخت هنرمندانه و خلاقانه دستاوردهای دفاع مقدس در رسانه ملیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون امور استان های صدا و سیما امروز در ارتباط تصویری با مدیران کل ، معاونان و مدیران مراکز استان های صدا و سیما که با محوریت گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس و با حضور سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزارشد گفت : رسانه ملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاورد های دفاع مقدس اهتمام جدی دارد.
دکتر علی دارابی با بیان اینکه صدا و سیما به دلیل وجود مخاطبان جوان تلاش می کند  تا در چند محور برنامه هایش را تولید و پخش کند افزود : تبیین رشادت های  رزمندگان دوران دفاع مقدس  و افتخارآفرینی آنان ، معرفی الگو ها و اسوه های واقعی جنگ به مخاطبان ، اجنتاب از طرح مطالب غیر واقعی از رزمندگان ، پرهیز از معرفی شهدا به عنوان اسطوره هایی دست نیافتنی ، برجسته کردن نقش زنان ، دانش آموزان و دانشجویان در دفاع مقدس و پرداختن به جنبه مردمی و همگانی بودن دفاع مقدس از مهم ترین محورهای مورد توجه در تولید برنامه های دفاع مقدس  در رسانه ملی است.
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی  برای  بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس برنامه های متنوعی در نظر گرفته  افزود : رسانه  ملی 22هزار و 795 عنوان برنامه با  358 هزارو453 دقیقه در خصوص دفاع مقدس در دست تولید و پخش  دادر  که سهم مراکز استان ها حدود 66 درصد است.
معاون امور استا ن های رسانه ملی در ادامه بر ضرورت یکپارچه سازی برنامه ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت  تاکید کرد و افزود : در این راستا امیدواریم با امضای تفاهمنامه ای مشترک بین رسانه ملی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شاهد انسجام بیشتری باشیم. 
دکتر علی دارابی گفت : علاوه بر تولید و پخش ویژه برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس که از سوم خرداد تا پایان سال در رسانه ملی ادامه دارد برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس هم از طریق صدا و سیما پوشش شایسته داده خواهد شد.  
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور هم در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس گفت : برای این کار 505 ستاد در کشور تشکیل و 26 هزار برنامه هم پیش بینی شده است.
 سردار بهمن کارگر با بیان اینکه صدا و سیما همواره در پرداختن به موضوعات دفاع مقدس پیشقدم بوده و جای قدردانی دارد افزود : انتظار داریم رسانه ملی برای برگزاری ویژه برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس هم به صورت ویژه اطلاع رسانی و همکاری کند.
وی ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب در 31 شهریور،  افتتاح 8 موزه دفاع مقدس در 8 استان و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس را از جمله برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود : طبق برنامه ریزی ها این برنامه ها به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار